CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Akut hjälp nu!! Intex ultraframe rektangulär  (läst 4693 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christine

  • Gäst
Christine
Akut hjälp nu!! Intex ultraframe rektangulär
« skrivet: maj 25, 2014, 18:45:02:02 »
Håller på att fylla en rektangulär rörpool och långsidorna buktar inåt, känns som att de håller på att gå av vilken sekund som helst. Någon som fyllt sin rektangulära och vet om det är normalt och ska vara så?

Poolgiganten

Christine

  • Gäst
Christine
SV: Akut hjälp nu!! Intex ultraframe rektangulär
« Svar #1 skrivet: maj 25, 2014, 19:34:17:17 »
Så ser det ut...

Utloggad Erica

SV: Akut hjälp nu!! Intex ultraframe rektangulär
« Svar #2 skrivet: maj 25, 2014, 21:07:05:05 »
Troligtvis rätar det upp sig när vattnet kommer högre upp. Du har möjligtvis inte fått botten fel utan allt är hopsatt efter instruktionerna ? Men när vattnet kommer upp på kanterna får du ju ett avsevärt vattentryck som pressar ut långsidorna.

Utloggad Systerstina

SV: Akut hjälp nu!! Intex ultraframe rektangulär
« Svar #3 skrivet: maj 25, 2014, 21:50:49:49 »
Jo, det är ju vad vi hoppas på, att det rättar till sig. Vi har gjort allt enligt instruktionerna.

Utloggad Thomas-

SV: Akut hjälp nu!! Intex ultraframe rektangulär
« Svar #4 skrivet: maj 25, 2014, 22:16:58:58 »
Första gången jag fyllde min så gick den inte ut ordentligt, visade sig att plattorna under stödbenen måste vara nergrävda så ovansidan är i marknivå.

Annars går blir dom raka när man fyller upp sista 30 centimeterna

Utloggad Varmtibadet

SV: Akut hjälp nu!! Intex ultraframe rektangulär
« Svar #5 skrivet: maj 27, 2014, 10:54:07:07 »
Ni har säkert redan löst detta, men som tidigare svar säger så kommer detta räta till sig när ni fyller poolen helt. Vet detta av egen erfarenhet då jag har samma pool som ni, för det är 5,49mx2,74 varianten ni har?

Vad jag kan se av bilden så har ni inga stenplattor under benen, de komemr sjunka ner i gräsmattan med sned pool som resultat. Detta hände mig förra säsongen, inga större problem egentligen mer än kosmetiskt.

Utloggad Systerstina

SV: Akut hjälp nu!! Intex ultraframe rektangulär
« Svar #6 skrivet: maj 28, 2014, 16:42:21:21 »
Nä, vi skippade plattorna under, gräsmattan är hård och tänkte att det får bära eller brista, en provsäsong helt enkelt. Vi tömmer den till hösten och gör en bättre grund till nästa år, just nu står den på en filtmatta som ligger direkt på gräset.

Japp, det är den storleken. Verkar lagom för oss och vår tomt, synd att yttertempen sjunkit till 11 grader nu bara...

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag