Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: "Man får vad man betalar för"  (läst 19634 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pea

SV: "Man får vad man betalar för"
« Svar #20 skrivet: augusti 09, 2008, 12:11:50:50 »
jo lite bilder hade varit kul  :)
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Poolgiganten

Utloggad Steffe

SV: "Man får vad man betalar för"
« Svar #21 skrivet: augusti 09, 2008, 12:23:28:28 »
Det är klart att man förstår vad trådstartaren menar. Givetvis så kan det vara skillnad i kvalitet beroende på vad man betalar för en produkt. Att säga att t ex JF-fritids stomme är jämnförbara med t ex Svenska poolfabrikens i rostfritt stål (svårt att hitta bra exempel) eller skillnaden mellan en pump för 500 kr tillverkad i kina och en för 5 000 kr tillverkad i tyskland. Givetvis så får man vad man betalar för då man slänger fram pengarna i dessa fall m a p kvalitet etc, men det behöver inte betyda mindre badglädje.

Det är ju underbart att det finns pooler för alla plånböcker så det inte bara är krösus som skall kunna få njuta av sin egna tempererade bassäng utan även den barnfamilj med mindre pengar i plånboken har råd att skapa sig en oas i trädgården.

Mer pool åt folket  :)


Utloggad Fia

SV: "Man får vad man betalar för"
« Svar #22 skrivet: augusti 09, 2008, 12:37:41:41 »
Hej!

Kanske är det dags för branschforumet att sätta ner foten och styra upp verksamheten!

Mvh
JM


Vad har du för förslag på att göra?

Håller fullkomligt med dig att det är härligt att bada i regn, hade grillfest igår som avslutades i poolen med 30 gradit vatten o ett lätt regn. <sol>
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad JMpool

SV: "Man får vad man betalar för"
« Svar #23 skrivet: augusti 10, 2008, 23:20:56:56 »
Hello!

Jag har faktiskt inget bra förslag på vad som bör göras. Hade ju hoppats på lite förslag hur vi ska få bättre "innehållsförteckning" på de olika pool-paket som finns på marknaden.

Som jag har svarat tidigare så ligger det inga värderingar i ordet "billighetspool" från min sida utan bara en fråga om vad som skiljer de olika prislägena från varandra (någon skillnad måste det ju vara!?).

Och "Carlos", jag fick ju svar i.o.m att du svarade  :). 90K från Folkpool är ink. värmepump och dyl. och jag förstår inte varför bilder på min pool har någon relevans i den här diskussionen??? :-\

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: "Man får vad man betalar för"
« Svar #24 skrivet: augusti 11, 2008, 09:03:12:12 »
hej JMpool
Det blev en missuppfattning från min sida ber om ursäkt för detta.
jag trodde du menade 90 m3 och inte 90 000 kr
mvh carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad Jarlen

SV: "Man får vad man betalar för"
« Svar #25 skrivet: augusti 11, 2008, 12:10:31:31 »
Somliga läser inläggen som fan läser bibeln. Den enda som tydligen har fattat galoppen är  Steffe

Mvh Jarlen

Utloggad Pea

SV: "Man får vad man betalar för"
« Svar #26 skrivet: augusti 11, 2008, 19:53:37:37 »
Hello!

Jag har faktiskt inget bra förslag på vad som bör göras. Hade ju hoppats på lite förslag hur vi ska få bättre "innehållsförteckning" på de olika pool-paket som finns på marknaden.

Som jag har svarat tidigare så ligger det inga värderingar i ordet "billighetspool" från min sida utan bara en fråga om vad som skiljer de olika prislägena från varandra (någon skillnad måste det ju vara!?).

Och "Carlos", jag fick ju svar i.o.m att du svarade  :). 90K från Folkpool är ink. värmepump och dyl. och jag förstår inte varför bilder på min pool har någon relevans i den här diskussionen??? :-\

vet inte om det har relevans men vore ändå kul att se bilder från din pool, jag vill gärna se bilder från allas pooler  :)
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan