Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: "Prova på"-pool från Jula - erfarenheter?  (läst 13530 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Puttaren

"Prova på"-pool från Jula - erfarenheter?
« skrivet: juni 10, 2007, 11:42:24:24 »
Vi har velat fram och tillbaka i den här frågan så länge att badsäsongen ju redan är här och vi har inte kommit till skott än.

Är det någon som provat en sån där uppblåsbar pool från Jula? Jag funderar på att överraska frugan med en sådan, men behöver jag göra något noggrant markarbete för en sådan (tomten lutar lite så jag tänkte bara gräva bort gräset och jämna av hjälpligt)?

Här är den jag tänkt mig isf: http://www.jula.se/Butik/docs/produkt.asp?OrderId=467375476&pf_id=SE-951022

Ev även med värmare: http://www.jula.se/Butik/docs/produkt.asp?OrderId=467375476&pf_id=SE-951070

Poolgiganten

Utloggad Forsman

SV: "Prova på"-pool från Jula - erfarenheter?
« Svar #1 skrivet: juni 10, 2007, 12:26:39:39 »
Jag har haft en sån! Den är ytterst känslig för lutning så se till att det är i våg ! Jag köpte en intex stålrörspool i år från haléns 4,57 * 1,22 det följde med ett bräddavlopp som funkar väldigt effektivt ,håller poolen ren å fin! Det saknade jag på Julapoolen , mycket håvande och "dammsugande".
Se även till att du får tag i extra filter, det brukar vara ett gissel!

Utloggad Fia

SV: "Prova på"-pool från Jula - erfarenheter?
« Svar #2 skrivet: juni 10, 2007, 12:45:50:50 »
Köp hellre den som har stålrörsstativ. Har sett båda uppmonterade o den är betydligt stabilare o håller längre. Du får mer för pengarna. <sol>
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Goforit

SV: "Prova på"-pool från Jula - erfarenheter?
« Svar #3 skrivet: juni 11, 2007, 13:59:22:22 »
Värmaren har diskuterats på elforumet hos www.byggahus.se ur elsäkerhetssynpunkt.
Det är väldigt mycket effekt för en 1 fas 230 V.

Utloggad utopiazz

SV: "Prova på"-pool från Jula - erfarenheter?
« Svar #4 skrivet: juni 11, 2007, 14:46:51:51 »
Det är väldigt mycket effekt för en 1 fas 230 V.

Det är nog inte många som kan köra 3kw på enfas.

Det tar nog en stund innan vattnet blir badbart eftersom dom skriver att den ger 3w

Citera
Effektiv poolvärmare som du enkelt kopplar till din pool. Justerbar termostat. Effekt: 3 W. 230 V.



Utloggad Ingvar

SV: "Prova på"-pool från Jula - erfarenheter?
« Svar #5 skrivet: juni 12, 2007, 22:13:30:30 »
Jag har själv haft en Intex stålrörspool ca 450x91cm innan jag byggde en riktig pool. Till Intex-poolen hade jag även en elvärmare från Pahlén på 3kW som gick på enfas. Det funkade bra, då jag har 20A huvudsäkring och relativt låg belasning på den fas jag använde. Jag upplevde dock ingen effekt av elvärmaren förrän jag bytte till ett effektivare poolöverdrag. Det medföljande poolöverdraget hade en tendens att sjunka ned i poolen och samla enorma vattenmängder på fel sida om överdraget. Efter att ha bytt till ett bubbeltäcke som flyter fick jag däremot också upp värmen.
Folkpool Classic 10x4,5m med djupdel byggd 2007. Ca 80m3 vatten. Värmepump HeatForce 222, pooltrappa roman-end, jetstream 2,2kw, saltgenerator Balneo 20, automatiskt poolöverdrag pool-lock.
SPA-bad Warrior XL från Nordic Hot Tubs

Utloggad PerJ

SV: "Prova på"-pool från Jula - erfarenheter?
« Svar #6 skrivet: juni 13, 2007, 14:07:51:51 »
Poolen kräver mycket plant underlag, annars börjar den snabbt att stå snett och djupet blir allt mindre.

Jag hade 2002 och 2003 en mindre variant från Intex, 366x76, och mina tjejer som då var 7 och 8 hade jättekul och for runt som vildar i den. Det skilde nästan 5 cm mellan högsta respektive lägsta punkt där poolen stod och när den började luta för mycket kollapsade den, det vill säga att den uppblåsta ringen orkade inte hålla emot vattnet och det kom en syndaflod över gräsmattan. Nu gjorde inte det så mycket eftersom poolen stod långt från huset och volymen var inte så stor
2004 var det dags för en större och djupare pool, 457x122 eftersom barnen nu var längre och simkunniga, vis av erfarenheten såg jag till att plana ut underlaget men trots detta fick jag en lutande pool med följden att jag inte fick fullt djup på den men den kollapsade dock aldrig även om jag var orolig. Underlaget var inte helt plant denna gång heller, 3 cm skillnad mellan minsta och största djup.

2005-2006 hade vi ingen pool uppställd

2007 var det dags för en grundare pool för att vår 4-åring ska bottna, nu blev det en Intex rörpool 457x91.
Vi har bara haft den uppställd 1 vecka nu och jag känner mig betydligt nöjdare med denna konstruktion än de uppblåsbara. Jag har svårt att få till ett jämnt underlag och naturligtvis skilde det 4 cm mellan högsta och lägsta stödbenet men det gick att justera med hjälp av en garagedomkraft och marktegel.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag