Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Läcka och dåligt flöde  (läst 9449 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad thomaslakers

SV: Läcka och dåligt flöde
« Svar #10 skrivet: augusti 20, 2007, 13:22:22:22 »
Hej!

Janne tack för tipset om fritisservice, var där och inhandlade lite rör och nya kopplingar, mycket trevlig personal.
RLA! trycket skunker helt när jag stänger av pumpen, skall det göra så eller skall det stå tryck i filtertunan hela tiden? den extra cirkulations pumpen är till värmen, sitter kopplad till mässingrören på värmepumpen, behövdes tydligen enligt instalatören.
Men Daniell på Poolstore menar på att det är inget onormalt att jag har så högt tryck då jag har placerat pumpen så långt under vattenytan, detta gör att trycket ökar 0,2 per meter.

Tack än en gång för era svar.

Mvh Thomas
Poolstore 4x10x1,5 med trappa Roman end classic 3,0x110, byggnadsår 2007 ej helt klar och blir det nog aldrig,Värmer med gullberg&jansson 13,8kw + VP CTC Eco heat 8,5 + vvx  Pahlens 75kw, rening sandfilter 600, pump victoria 3 fas 0,76kw, 1hk

Poolgiganten

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
SV: Läcka och dåligt flöde
« Svar #11 skrivet: augusti 20, 2007, 13:56:43:43 »
Jodå, manometern ska stå på 0, men om den är skadad kan den stå på t.ex 0,3, då får man dra bort det i från driftstrycket!
Extra CP till VB är en del som använder (?), jag uppfattade det som att du skulle ha en pump extra till poolvattnet!
Höjdskillnaden är +0,1 bar per meter lyft.

När jag förstorade din manometerbild såg jag att att den står på 1,0 bar, själv ligger jag som MrXs på 1,1 bar utan solfångare, så det är väl ingen fara....? Vad står det för maxtryck på filterbehållaren?
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Utloggad MrXs

SV: Läcka och dåligt flöde
« Svar #12 skrivet: augusti 20, 2007, 21:26:06:06 »
Det är max 2 bars tryck för det filtret.
Så det är lugna gatan.

Jag tycker det låter som normala värden.

Rektangulär 8x4 i Leca med Roman end på kortsidan. Värmer med solfångare.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag