CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Skulle uppsaktta lite tips!  (läst 9931 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad slottet

SV: Skulle uppsaktta lite tips!
« Svar #10 skrivet: augusti 29, 2008, 22:41:51:51 »
Hej alla och tack för era råd! <love>

Ja det är mycket att tänka på, att skippa en djupdel är nog klokt men man är ju ändå lite sugen.

Är det någon som vet om en pool byggd med lecastenar blir mycket dyrare. När det gäller tillbehör kan man ju bli tokig för mindre, har ska man bara kunna välja vad man vill ha. Är dock rätt sugen på en mönstrad liner men de kostar ju betydligt mera.

Så mycket att tänka på man vill ju inte ångra sina val man gör i efterhand :-X

Tacksam för alla olika råd ni kan ge!
poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Skulle uppsaktta lite tips!
« Svar #11 skrivet: augusti 30, 2008, 10:08:03:03 »
Kika här så kanske du kan få ett litet hum om priser på det.

http://www.ecopool.se/poolpaket.htm
« Senast ändrad: augusti 31, 2008, 09:45:14:14 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Pea

SV: Skulle uppsaktta lite tips!
« Svar #12 skrivet: augusti 31, 2008, 09:40:30:30 »
bygga med lecastenar är ett billigt sätt men jobbigt. kräver en tumme på rätt plats och en frisk rygg.
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad slottet

SV: Skulle uppsaktta lite tips!
« Svar #13 skrivet: september 01, 2008, 10:58:27:27 »
Tummen finns nog på rätt plats men ryggen är det nog lite värre med >rulla<

Ja det får nog bli en mer traditionell pool, det hade bara varit lite roligt att få lite ovanliga former med i projektet. ;)
poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Utloggad slottet

SV: Skulle uppsaktta lite tips!
« Svar #14 skrivet: september 01, 2008, 10:59:43:43 »
Fia , du verkar ha koll på precis allting kan man inte få hyra in dig och lite händige karlar så kan ju detta vara klart på ett nafs ;D >rulla< <sol>
poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Utloggad Fia

SV: Skulle uppsaktta lite tips!
« Svar #15 skrivet: september 01, 2008, 18:52:40:40 »
Tack för de orden! <sol> Jag har ganska bra koll på vad det finns att tillgå men när det kommer till själva byggandet av poolen o tekniken (slangar-kopplingar) så har jag noll koll!!! :D ;D
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Janric

SV: Skulle uppsaktta lite tips!
« Svar #16 skrivet: september 02, 2008, 12:05:50:50 »
Ett tips som kanske får din man mer intresserad (funkade på mig) är att ni bygger en bastu i direkt anslutning till poolen. Ni kan även ha ett "omklädningsrum" i samma byggnad, typ en frigga. Frågar du mig så förhöjer vår vedeldade bastu upplevelsen av poolen. Sista gången vi använde poolen förra året var i början/mitten av november (ouppvärmd...). Funkar även utmärkt regniga och kalla sommardagar.

Utloggad slottet

SV: Skulle uppsaktta lite tips!
« Svar #17 skrivet: september 02, 2008, 15:27:53:53 »
Oh, vilket bra tips det ska jag absolut testa på honom O0 ;D

Behöver han några tillbehör till det förslaget så hänvisar jag bara till dig >rulla< >rulla< >rulla< 8)
poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Utloggad slottet

SV: Skulle uppsaktta lite tips!
« Svar #18 skrivet: september 14, 2008, 20:02:47:47 »
Hej igen!

Nu har jag bestämt mig det blir en 4,5x9 med roman trappa på kortsidan 8)

Nu är bara den sista biten kvar på själva poolen vill säga, att välja vem jag ska köpa från, jag tycker det verkar som om sv poolfabriken har bra priser och kvalite men om någon har andra tips så mottages de väldigt gärna O0
poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Utloggad DaJo

SV: Skulle uppsaktta lite tips!
« Svar #19 skrivet: september 14, 2008, 20:47:29:29 »
Hej slottet,
Folkpool har, tycker jag, bra kvalitet på deras prylar. Kan vara idé att kolla med dom oxå...:)

:D

Folkpool 4*6 med Roman End 300, Zabra pooltak, salt
Värmer med IVT Optima 600 via värmeväxlare.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag