VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Någon som är bra på Tyska???  (läst 8204 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Uffe_1

Någon som är bra på Tyska???
« skrivet: juli 30, 2006, 21:37:36:36 »
Skulle behöva hjälp att översätta detta.... :o :o

Bei allen runden Schwimmbecken kann der Boden zur Mitte hin muldenförmig ausgeschachtet
werden. Die Spezialschwimmbadfolie dehnt sich so weit, daß sie sich der Vertiefung ohne weiteres
anpasst. Die maximale Tiefe der Ausmuldung bei den einzelnen Beckendurchmessern entnehmen

Poolgiganten

Utloggad krippe

  • Kristian Sundman
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Alunda-Uppland
  • Antal inlägg: 128
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • längtar till sommaren.
    • Visa profil
SV: Någon som är bra på Tyska???
« Svar #1 skrivet: juli 30, 2006, 21:41:17:17 »
With all round pools the soil can be ausgeschachtet to the center trough-shaped. The special swimming pool foil stretches so far that it adapts to the recess easily. The maximum depth of the Ausmuldung with the individual basin diameters infer....

vissa ord klarade den inte...
kanske till lite hjälp.
Mvh krippe
Bor i Alunda utanför Uppsala med min fru samt 2 barn och en hund ..badar i en 8a från rubinpool 4,20*6,50*1,50..värms med en phalens maxitemp 51

Utloggad Uffe_1

SV: Någon som är bra på Tyska???
« Svar #2 skrivet: juli 30, 2006, 22:05:06:06 »
Tack.....  Nu klarnade det lite för mig....... O0 O0 O0

Utloggad Poolnicke

SV: Någon som är bra på Tyska???
« Svar #3 skrivet: juli 31, 2006, 07:00:27:27 »
Pool:Åttan 6,25x3,6x1,5.
 Solfångare 16 m².
Poolvärmepump.
/Pool är livet! ;D

Utloggad Uffe_1

SV: Någon som är bra på Tyska???
« Svar #4 skrivet: juli 31, 2006, 15:49:44:44 »
PoolNicke.....  Var det inte du som köpte en pool från Pooldoktor i Österike.. :) :) :)  Hur var servicen, samt bemötandet från dom...... Var dom intresserade av att sälja till Sverige, samt hur gjorde du med betalningen?????  Många frågor på en gång.... ::) ::) ::)

Utloggad Poolnicke

SV: Någon som är bra på Tyska???
« Svar #5 skrivet: juli 31, 2006, 18:29:03:03 »
Bemötande och service utan anmärkning. De säljer gärna till Sverige.
Fick gå till banken för att betala poolen i efterskott på faktura.

Har handlat två gånger därifrån nu och har fått allt jag har beställt utan problem. Mikkola har också handlat därifrån.

Hur gick det för dig Mikkola?

/Poolnicke
Pool:Åttan 6,25x3,6x1,5.
 Solfångare 16 m².
Poolvärmepump.
/Pool är livet! ;D

Utloggad fridasven

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Kalmar
  • Antal inlägg: 43
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Våren 2010 kör vi igång med poolbygget!
    • Visa profil
SV: Någon som är bra på Tyska???
« Svar #6 skrivet: augusti 01, 2006, 08:17:19:19 »
Poolnicke: Jag såg att ni struntade i att ha stödmurar runt er pool och fyllde upp med sand runtom istället??
Verkar det som att det fungerar lika bra? Verkar allting stabilt även om du bara fyllde upp med sand?
Jag har varit inne och tittat på er pool flera gånger och för varje gång så kommer vi ett steg närmare att beställa från samma ställa som er... :-)

Vad fick du ge totalt för hela ert poolpaket? OCh vad var det som ingick??+
Rektangulär pool med romantrappa 8x4m. Kommer värmas med VP troligen Brilix.

Utloggad Poolnicke

SV: Någon som är bra på Tyska???
« Svar #7 skrivet: augusti 01, 2006, 21:02:16:16 »
Pris och vad jag köpte hittar du här: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=158.msg1344#msg1344

Tips 1: Glöm inte att köpa 6 mm2 kabel till lampan.
Tips 2: Om ni väljer stege så glöm inte vikfästen
Tips 3: Kanske trappan som Lundberg här på forumet har kan vara ett allternativ till stege.
Tips 4: Om ni skall ha PVC-rör i installationen av pumpar osv köp alla kopplingar och böjar från pooldoktorn i Österrike. Han ligger mycket bra i pris. PVC-rören köper ni från www.aqua-line.se

Den enda riktiga missen jag har gjort med mitt projekt ekonomiskt var att jag köpte både solfångare och värmepump. Givetvis skulle jag bara ha köpt Värmpeump och lagt solfångarpengarna på en semester till familjen.

Stabiliteten är kanon! Är själv förvånad att den kan vara så enormt stadig. Tror dock inte att detta gäller alla ovanmarkpooler.

Det var egentligen två anledningar till att jag inte gjöt runt poolen. Dels såg jag framför mig ett ganska avancerat rivprojekt om det skulle bli för tungt att sköta en pool. Något jag inte hade behövt oroa mig för. Dels tyckte jag att kostnaden och arbetsinsatsen skulle bli för stor i förhållande till vad en ny stomme kostade. Så jag chansade att det skulle hålla.

Det har fungerat utmärkt så här långt men jag återkommer om stommen ryker  :o

Jag kan självklart inte rekommendera någon att gå ifrån instruktionen som följer med poolen men jag ångrar inte att jag inte gjöt.

Risken man tar med att inte gjuta är att markrörelser såsom tjällosning kan påverka plåten. Inget jag har råkat ut för.
Den enda lilla miss som blev var när jag återfyllde med sand i samband med vattenfyllning av poolen var att på ett ställe trampade jag för hårt och fick en inbukting på 1-2 cm. Inget som någon annan än jag vet om. (Hmm någon mer nu kanske  ::) )

Vissa hävdar att man inte skall kunna tömma poolen om man inte gjuter då det finns risk för att poolen trycks in. Jag tror inte på detta. (Hmm kanske om man inte använder sand utan singel när man återfyller.) Men självklart är kanten extra känslig när poolen är tom utan betong som stöd.

Någon annan har uttryckt att det finns risk för att poolen skulle spricka när man gör bomben i poolen. Vi har verkligen provocerat detta med oändligt många bomber men det enda som händer är att man får fylla på med massor av vatten.

Om jag fick göra om projektet så skulle jag ha gjutit en fantasifull pool med svetsad liner eller kakel. Men då har jag också blivit lite lätt fanatisk vid det här laget  :D

Så här långt har jag behövt reparera:
Söndersparkad skimmerlucka
Sönderfruset solfångarrör
Liner som jag råkade spetsa under bygget

Om man som jag tänker göra allt arbete själv så är import ett bra allternativ.

Långt svar på en kort fråga.
/poolnicke

Pool:Åttan 6,25x3,6x1,5.
 Solfångare 16 m².
Poolvärmepump.
/Pool är livet! ;D

Utloggad Uffe_1

SV: Någon som är bra på Tyska???
« Svar #8 skrivet: augusti 01, 2006, 21:59:15:15 »
Jaha..... Då är det väl bara att beställa sin pool då..... ::) ::) ::)  Det blir en 625*360 Poolåtta..... ;D ;D ;D

Utloggad Fia

SV: Någon som är bra på Tyska???
« Svar #9 skrivet: augusti 01, 2006, 22:49:35:35 »
Den här tråden handlar om trappa till åttan.
Kanske kan vara något.

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=430.0
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag