CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Bräddavloppet har spricka och läcker  (läst 15170 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Bräddavloppet har spricka och läcker
« Svar #10 skrivet: juli 10, 2008, 21:22:19:19 »
hej CalleG
skönt att någon haft samma problem och kunnat åtgärda det.
Demonterade du din skimmer eller är det för bökigt?
Du menar att skimmern är i en enhet/del och ringen är bara till för att hålla korgen på plats?
Då kanske mitt eventuella vattenläckage finns på någon annan plats.
Fick du in luft till pumpkorgen jag har ingen luft där då förmodligen inget läckage där heller.
Då är ju bara insprutarna kvar eftersom jag inte kan se något läckage någon annanstans inne i
förrådet där allt annat står.
mvh carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Poolgiganten

Utloggad CalleG

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Stockholm / Sverige
  • Antal inlägg: 15
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Bräddavloppet har spricka och läcker
« Svar #11 skrivet: juli 10, 2008, 22:17:16:16 »
När jag snackade med folkpool sade dom att en ny skimmer kostade ca 2000kr, men att man måste gräva sig ner för att montera bort den. Vid min pool sitter den under en lucka i trädäcket och det är rätt trångt där, så det lät inte så skoj.. men är den någorlunda lätt att "komma runt" så ska det inte vara några problem att byta skimmer helt. Jag lagade den på plats, tömde ut vattnet så det kom under utloppet bara.

Jag kan ju inte garantera att din skimmer är konstruerad som min, eller att jag fattade konstruktionen rätt, men det verkar vara en platt rund "plastbricka" som korgen hänger i, den plastbrickan är separerad från resten av skimmern. Jag tätade inte den särskilt noga men det läcker inget där i min skimmer iaf... hos mig var det tydliga sprickor i plasten som läckte.

Det rann en ganska tunn stråle ur min skimmer, och nivån sjönk en knapp dm på ett par dagar - ett par tusen liter vatten alltså. Det låter som din läcka är lite mindre... det kan inte vara nån rörklämma nånstans som läcker lite? Har du möjlighet så lägg lite vanligt papper runt skimmern och se om det blir fuktigt...
Gammal folkpool på 8x4m med solfångare och en elpatron på 10kW som jag vägrar använda :)

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Bräddavloppet har spricka och läcker
« Svar #12 skrivet: november 17, 2008, 21:29:15:15 »
Jag läste detta ämne! Blev intresserad, för efter bara 2 säsonger fick jag pussla ihop mitt bräddavlopp småbitar o sprickor, använde elastic padding vilket funkade bra. Men det jag undrar är det fryskador eller dåligt mtrl, Har folkpools grejer men tycker det verkar ynkligt inte hålla bättre än så <hmm>
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Utloggad matz

SV: Bräddavloppet har spricka och läcker
« Svar #13 skrivet: november 17, 2008, 22:16:53:53 »
det skall vara ett snedstöd under skimmern till näst översta regel,pga att gruset sätter sig under avloppet,och då hänger ju skimmern bara i sina skruvar
Folkpool classic 4x8 med romersk trappa,pooltak utan skenor och saltgenerator

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag