VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Vita fläckar  (läst 1932 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad HarryPeter

Vita fläckar
« skrivet: maj 20, 2013, 21:31:07:07 »
När jag nu börjat pyssla med poolen så upptäcker jag vita fläckar på duken på några ställen i poolen. Vissa är lite större typ 3x7 cm. Andra runda mindre som en 50 öring. Alla placerade på botten och gärna utkanten av poolbotten. När jag stängde så chockklorerade jag i skimmern som vanligt lät pumpen gå i ca 1h, sedan stängde jag för vintern. Samma sak vid uppstart. Verkar inte gå att ta bort då jag gnuggat med poolhoven. Läst att man kan få missfärgningar om man lägger en klortablett direkt på poolbotten men jag kör med saltklorinator. Några idéer? ???
Folkpool, 4x8m, Saltklorinator 15, Roman End 300, Power Pac 2, Poolrobot Dolphin Dynamic plus 5, Poolen Isolerad runt om.

Poolgiganten

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Vita fläckar
« Svar #1 skrivet: maj 21, 2013, 08:56:32:32 »
Det enda jag kan tänka mig är att chock-kloret har "hoppat" ut och landat på botten. Kanske några klumpar har smitit genom och kommit genom inloppen och sen blivit på botten?

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan