VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Inga recensioner?  (läst 4462 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
Inga recensioner?
« skrivet: augusti 18, 2006, 18:52:55:55 »
Är det ingen som vill recensera sin pool, eller är det nåt som gör att ni inte kan?
Jag har spärrat nya medlemmar från att kunna göra det, men lite mer garvade medlemmar skall kunna göra det utan problem.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Poolgiganten

Utloggad Mica

SV: Inga recensioner?
« Svar #1 skrivet: augusti 18, 2006, 21:14:53:53 »
Jag använda den lite mer först...., men sen så. Än så länge är jag för positiv! :D
Folkpool Octavia 6.6 x 3.6 x 1.44.
Uppvärmning: 15 kvm solfångarpaneler + Folkpools värmeväxlare 75 kW som är kopplad till IVT Optima 500 (luft/vattenvärmepump) http://goto.glocalnet.net/tradgardsprojektet/

Utloggad Fia

SV: Inga recensioner?
« Svar #2 skrivet: augusti 18, 2006, 21:22:08:08 »
Jag kommer att göra det men har inte hunnit.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad aromata

SV: Inga recensioner?
« Svar #3 skrivet: augusti 18, 2006, 21:58:20:20 »
Ursäkta frågan men hur recenserar man en pool??

Utloggad Gustavsson

  • Ska bygga Pumphus i sommar
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Bjuv
  • Antal inlägg: 392
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool är gött!
    • Visa profil
    • PROVISORISK SIDA
SV: Inga recensioner?
« Svar #4 skrivet: augusti 19, 2006, 00:04:20:20 »
Man skriver vad man tycker om den !

Jag har inte heller hunnit... men det kommer

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Inga recensioner?
« Svar #5 skrivet: augusti 19, 2006, 10:21:23:23 »
Ursäkta frågan men hur recenserar man en pool??

Så här har jag gjort, http://www.poolforum.se/index.php?ind=reviews&op=entry_view&iden=1
Hur ni väljer att göra är helt upp till er.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad aromata

SV: Inga recensioner?
« Svar #6 skrivet: augusti 19, 2006, 10:45:14:14 »
Där är den ju!!! Poolkudden. Jag har sett den på utställningar men det var ett antal år sedan. Verkar mycket bra. Vad tyckte du om den? Recensera gärna poolkudden!!

Vill minnas att den kostade ca 8.500 kr och det var nog för dyrt för att få volym på försäljningen. Men den måste vara väldigt värmeeffektiv med god isolering på natten. Tror du inte att det var Poolkuddens förtjänst att din uppvärmningskostnad var lägre än grannens? Just värmetappet på natten kostar mycket energi.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Inga recensioner?
« Svar #7 skrivet: augusti 19, 2006, 13:22:14:14 »
Poolkudden är väldigt effektiv, när solen skiner stiger tempen lika fort eller fortare än om jag hade kört värmepumpen kontinuerligt en molnig dag, jag räknar med att solen ger i närheten av 10 kW som mest runt midsommar.

Isoleringen är också effektiv, men det är ju förståss lite bökigt att blåsa upp den eller släppa ut luften före/efter bad.
Jag har en kanalfläkt som jag använder mig av både för att fylla och släppa ut luften, det tar ca 1 minut att göra - så det är ju inte direkt något stort tidsmässigt handikapp, med dock.

Ursprungstanken var att man skulle använda dammsugare, reversibel, men det tog nästan 10 minuter så det la jag på hylla rätt fort.

Tyvärr har jag lyckats förstöra den nu i sommar, fick en "algblommning" inuti poolkudden som färgade den brun, såg inte så snyggt ut, så jag gjorde en liten blandning av chockklor i en PET-flaska och hällde i... det verar tyvärr ha luckrat upp plasten och små sprickor mellan "armeringstrådarna" i plasten har uppstått, när jag har den uppblåst ligger dessa mot vattnet och tätar, så det funkar ändå, men jag ser framför mig att vi måste investera i nåt annat eller nåt liknande nästa år.

Funderar faktiskt på att göra en liknande konstruktion, men med vanlig kapellpressenning, icke ljusgenomsläpplig, tror att det kommer att ge lite mindre problem med alger då solljuset inte lika mycket kommer att att starta fotosyntesen.

Antar att det kommer att ge obetydligt med energitillskott de där soliga dagarna när poolkudden har sett till att vi inte behövt köra just nån värme trots att vi har 30-31 grader i vattnet, men isoleringen bör bli minst lika bra.

Den som lever får se.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad aromata

SV: Inga recensioner?
« Svar #8 skrivet: augusti 19, 2006, 14:52:00:00 »
Kul att höra! Jag har också funderat på att tillverka en sådan men då gärna i modifierad form så att den blir lättare att hantera. Transparant i så fall, men visst värmer man som du kan säker bara isoleringseffekten vara mödan värd.

Det finns företag som säljer växthusfolie. Den är UV-stabiliserad och ska hålla minst fem år. Det är den mekaniska nötningen vid växthusets bågar som frestar mest. Kanske är detta en folie som är lämplig att använda. Skulle man inte kunna täta de två skikten mot poolkanten på något vis? Då skulle man inte behöva svetsa plasten och problemet med alger skulle vara lätt att åtgärda och man skulle kunna byta 1 skikt i taget vid förslitning? Dessutom skulle man kanske kunna göra luftfyllandet som en fast installation där det räckte med att trycka på en knapp. Att tömma luften skulle gå av sig själv när man men ett enkelt handgrepp tar bort tätningen mot poolkanten och rullar upp plasten.

Har du inga kreativa ideér här?

Utloggad Poolnicke

SV: Inga recensioner?
« Svar #9 skrivet: augusti 19, 2006, 16:10:00:00 »
Recension kommer så småningom. Då ska ni få reda på den oförvanskade sanningen om Åttan från Österrike. Mycket gammalt kommer att återupprepas men en och annan dold brist kommer att avslöjas  ;) Håll ut! Fortsättning följer...

 :) Poolnicke
Pool:Åttan 6,25x3,6x1,5.
 Solfångare 16 m².
Poolvärmepump.
/Pool är livet! ;D

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan