CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Cirkulationspump pool - nybörjarfråga  (läst 953 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad OnTrackPiraten

Cirkulationspump pool - nybörjarfråga
« skrivet: augusti 31, 2020, 17:40:16:16 »
Hej,
Nybliven populärare och glad för det även om det skapar lite merjobb och funderingar.. brukar titta till alla silar varje dag å tömma.. satte även i ett netskim filterpåse... så nu får jag inte ner så mycket skit.

Till frågan när jag tömt silen i cirkulationspumpen och skruvat igen å satt på pumpen igen så ser jag en fin rotation på vattnet genom inspektionsplasten men ibland så  ser det ut som vattnet inte rör sig.. pumpen är igång men man ser ingen virvel. Är det nåt som är tokigt eller kan det vara så?

Hoppas ni har översikt med en nybörjare  ::)

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Cirkulationspump pool - nybörjarfråga
« Svar #1 skrivet: augusti 31, 2020, 21:39:01:01 »
När du inte ser virvel är huset fyllt med vatten och ett bra bevis på ett tät rörsystem! Efter ett tag under drift sätter sandfiltret igen eller påsen i skimmern. Detta kan skapa mer turbulens och då kan en motståndsbubbla skapas under locket. Då ser du vattnet rörelse. Själv använder jag luftbubblans storlek för en indikation till bakspolning

Utloggad OnTrackPiraten

SV: Cirkulationspump pool - nybörjarfråga
« Svar #2 skrivet: september 02, 2020, 13:11:07:07 »
När du inte ser virvel är huset fyllt med vatten och ett bra bevis på ett tät rörsystem! Efter ett tag under drift sätter sandfiltret igen eller påsen i skimmern. Detta kan skapa mer turbulens och då kan en motståndsbubbla skapas under locket. Då ser du vattnet rörelse. Själv använder jag luftbubblans storlek för en indikation till bakspolning

Snyggt! Tack för utförligt svar! Vid hur stor bubbla kör du backspolning?

Utloggad nyburjare

SV: Cirkulationspump pool - nybörjarfråga
« Svar #3 skrivet: september 02, 2020, 20:45:59:59 »
Hur stor jag har är inte så avgörande för andra. Det är jämförelsen mot en liten o lite större. Mitt system ger mig aldrig helt utan bubbla under locket. Som minst ca 1.5 cm. När den är 4 ca brukar jag spola om det nu inte är skimmerpåsen som behövs spolas

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag