VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Fantastisk support av Lars och LIVINGQUALITY  (läst 6987 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kojak

SV: Fantastisk support av Lars och LIVINGQUALITY
« Svar #10 skrivet: mars 24, 2021, 20:03:25:25 »
Jag känner att jag INTE vill rekommendera Lars och Bumerangpooltak/LivingQuality.
Köpte ett tak av Lars förra säsongen-20 som började rosta på olika ställen popnitar och insexskruvar,inte alla men kanske hälften,då hälften av nitar/skruvar inte rostar och inga trallskruvar rostar så misstänker jag att det är ett kvalité problem.
Lars har lovat i snart 9 månader att åtgärda detta men nu bestrider han mina krav på att fixa dom rostiga nitarna.
Mycket tråkigt men jag känner att jag vill dela med mig av detta inför pool-säsongen -21

Lars bad mig registrera mig på detta forum för att berätta hur bra hans tak är vid köpet,nu är det gjort.

Mycket bra att det även kommer fram kritik, och inte enbart lovord och beröm av ”köpta” kunder. Stort tack för infon.

Poolgiganten

Utloggad LivingQuality

SV: Fantastisk support av Lars och LIVINGQUALITY
« Svar #11 skrivet: mars 25, 2021, 08:08:56:56 »
Vänligen ta tillbaka ordet "köpta" kunder. Enligt din mening så är alla nöjda kunder köpta
Lite ovanlig inställning. I detta fall var det inte en reklamationsorsak så han hade rätt att vara missnöjd för att jag inte gjorde det som han krävde.
Kunden ville att jag skulle byta alla hans nitar till den rostfria kvaliteten A4 (medicinsk kvalitet) mot vad hela branschen använder  den rostfria kvaliteten A2 i alla nitar och rostfria detaljer. Kunden ville inte se den möjliga orsaken till rostangreppet som jag med en test kunde påvisa. Kunden hade troligtvis utsatt hela taket för en klor chock därför kom rostangreppet på ett vissa nitar på ett begränsat område på pooltaket. Torkade man bort rostfläckarna så försvann det synliga och blev taket helt intakt och fullt funktions dugligt eller estetiskt störande . Jag och fabriken hade planerat att åka till kunden, men på grund av corona så var det omöjligt och är fortfarande omöjligt att resa 60 mil
« Senast ändrad: mars 25, 2021, 12:32:52:52 av LivingQuality »

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Fantastisk support av Lars och LIVINGQUALITY
« Svar #12 skrivet: mars 25, 2021, 09:00:06:06 »
Man kan ju fråga sig hur man gör för att chockklorera ett helt pooltak?
Menar du att taket måste vara öppet i x antal timmar eller dagar vid chockklorering, eller hur skall det ha gått till?
Känns lite som ord mot ord i detta fall kan jag tycka.  <dontkn>
Seriöst ändå att testa, men vad verifierade du med testet? Att det berodde på klor, eller att det gick att mekaniskt avlägsna?

Det där med att uppmana kunder att registrera sig och recensera en produkt används nog i många branscher, det händer att även jag uppmanar mina kunder att recensera i webshoppens funktion för detta.

Så sent som för ett par dagar sedan så bad jag en kund som efterfrågade "teslarabatt" på en jordfelsbrytare typ B att skriva om vårt nya lägre pris i "teslaforum". (Slopad 5%-teslarabatt, men 10% sänkt grundpris) - så det är nog ett rätt vanligt sätt att agera.
Sen kan man förstås tycka vad man vill om det, men för alla som agerar på nätet är omnämnande online viktigt ur marknadsföringssynpunkt, även om det är något av gratis smygreklam.
Detta om man ser ur mina ögon som leverantör av forum som de jag driver.
Man kan väl säga att det är en balansgång, jag tycker att det är OK så länge det rör sig om riktiga kunder som skriver ärligt, men riktigt surt om det är släkt och vänner som uppmanas att göra smygreklam "som om" de vore riktiga kunder.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad LivingQuality

SV: Fantastisk support av Lars och LIVINGQUALITY
« Svar #13 skrivet: mars 25, 2021, 11:01:09:09 »
Jag kan skicka testet till dig.
Vilken email adress kan jag använda

Utloggad Kojak

SV: Fantastisk support av Lars och LIVINGQUALITY
« Svar #14 skrivet: mars 25, 2021, 14:28:37:37 »
Om man inte kan chockklorera med taket på så borde taken säljstoppas omgående. Låter mer som svammel för att inte åta sig garantiåtaganden. Men nåja det har ju på begäran kommit in en del positiva betyg.

Utloggad LivingQuality

SV: Fantastisk support av Lars och LIVINGQUALITY
« Svar #15 skrivet: mars 25, 2021, 17:17:08:08 »
Skriv inget här på forumet innan du vet vad som hänt
Tack
Lars

Utloggad Kojak

SV: Fantastisk support av Lars och LIVINGQUALITY
« Svar #16 skrivet: mars 25, 2021, 21:25:23:23 »
Du kan väl vara vänlig och förklara varför pooltaket inte tål en chockklorering?

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Fantastisk support av Lars och LIVINGQUALITY
« Svar #17 skrivet: mars 25, 2021, 22:47:58:58 »
Ställ samma fråga till alla som ger reklam på denna sida.

Fråga gärna varför man bör undvika att ha täckning när man har i med mycket klor.

Tror ingen skulle tycka det var ok.

Själv tycker jag att riktlinjer lurar oss.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Fantastisk support av Lars och LIVINGQUALITY
« Svar #18 skrivet: mars 26, 2021, 06:56:35:35 »
Jag har aldrig haft varken pool eller spabad öppet efter chockklorering, hur det har påverkat livslängden är svårt att säga, men några akuta problem har i alla fall aldrig uppstått.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad LivingQuality

SV: Fantastisk support av Lars och LIVINGQUALITY
« Svar #19 skrivet: mars 26, 2021, 08:00:27:27 »
Kojak : Du kan väl vara vänlig och förklara varför pooltaket inte tål en chock klorering? Vänligen ta bort ordet "köpta"
Ett pooltak klarar normal chock klorering men inte att man lagrar klorpuckar under pooltaket eller att marken runt pooltaket är kontaminerat med kemikalier

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan