VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Limrester kvar på linern, hur tar jag bort detta?  (läst 7043 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad thomaslakers

Limrester kvar på linern, hur tar jag bort detta?
« skrivet: augusti 21, 2007, 12:34:46:46 »
Hej!

När jag monterade linern tog jag hjälp av silvertejp för att hålla uppe linern, detta var nog inte bra då det blev limrester kvar, nu är det problem med att få bort dessa och jag har inte vågat använda några starkare medel än vatten och såpa, men det hjälper föga.
Är det någon som har något bra tips till att ta bort detta, klistret är mjukt och dras bara ut mer när när man håller på.

Mycket tacksam för svar

Mvh Thomas
Poolstore 4x10x1,5 med trappa Roman end classic 3,0x110, byggnadsår 2007 ej helt klar och blir det nog aldrig,Värmer med gullberg&jansson 13,8kw + VP CTC Eco heat 8,5 + vvx  Pahlens 75kw, rening sandfilter 600, pump victoria 3 fas 0,76kw, 1hk

Poolgiganten

Utloggad utopiazz

SV: Limrester kvar på linern, hur tar jag bort detta?
« Svar #1 skrivet: augusti 21, 2007, 15:10:21:21 »
Vissa limtyper från tejp går att få bort med vanligt suddgummi. Ta inte i för mycket bara då friktionsvärmen kan bli ganska hög.

/Johan

Utloggad maga05

SV: Limrester kvar på linern, hur tar jag bort detta?
« Svar #2 skrivet: augusti 22, 2007, 11:30:03:03 »
Råkade bara ut för detta när jag bytte liner, då tejprester satt kvar i skarvarna på plåtarna, det var inga problem att ta bort mekaniskt, men när det gäller liner kom jag på att det kanske fungerar med ny tejp som du "duttar" med för att se om klistret fastnar på den nya tejpen. Kanske är tokigt men så gör de ju när man ska ta bort rester från limrester efter prislappen på CDskivor. Kan kanske fungera. Lycka till

Utloggad thomaslakers

SV: Limrester kvar på linern, hur tar jag bort detta?
« Svar #3 skrivet: augusti 22, 2007, 11:32:50:50 »
Hej!

Jag provade med suddigummi men det blev inte så bra, jag skall prova med ny tejp som du skrev.

tack för att ni orkar tipsa.

Mvh thomas
Poolstore 4x10x1,5 med trappa Roman end classic 3,0x110, byggnadsår 2007 ej helt klar och blir det nog aldrig,Värmer med gullberg&jansson 13,8kw + VP CTC Eco heat 8,5 + vvx  Pahlens 75kw, rening sandfilter 600, pump victoria 3 fas 0,76kw, 1hk

Utloggad utopiazz

SV: Limrester kvar på linern, hur tar jag bort detta?
« Svar #4 skrivet: augusti 22, 2007, 14:02:42:42 »
Ett lite långsökt förslag:

Kyl ner limresterna så att dom fryser med en kylklamp och skrapa försiktigt med ett rakblad (vinkelrätt mot ytan). Kan fungera men jag har inte testat. Kanske lite jobbigt om det är mycket limrester.

/Johan

Utloggad maga05

SV: Limrester kvar på linern, hur tar jag bort detta?
« Svar #5 skrivet: augusti 22, 2007, 22:32:32:32 »
Hur går det för dig?
Mvh Maga05

Utloggad cg_joh

SV: Limrester kvar på linern, hur tar jag bort detta?
« Svar #6 skrivet: augusti 23, 2007, 09:45:34:34 »
Hej!

När jag monterade linern tog jag hjälp av silvertejp för att hålla uppe linern, detta var nog inte bra då det blev limrester kvar, nu är det problem med att få bort dessa och jag har inte vågat använda några starkare medel än vatten och såpa, men det hjälper föga.
Är det någon som har något bra tips till att ta bort detta, klistret är mjukt och dras bara ut mer när när man håller på.

Mycket tacksam för svar

Mvh Thomas


Klisterrester från märketiketter etc. går utmärkt att ta bort med T-sprit. Vet dock ej hur linern tål detta och om det går att avlägsna dessa limrester men jag skulle tro att det går bra. Prova på något diskret ställe om linern tål T-sprit.

Utloggad thomaslakers

SV: Limrester kvar på linern, hur tar jag bort detta?
« Svar #7 skrivet: augusti 23, 2007, 10:10:08:08 »
Hej Maga05!

Jag han inte prova med is igår, men jag har provat med T-röd, detta fungerade föga, jag testade först på en skarvbit jag har över, men det löser inte upp det.
Det är som en kletig massa, men jag tar gärna emot fler förslag.

Tack för detta,

Mvh Thomas
Poolstore 4x10x1,5 med trappa Roman end classic 3,0x110, byggnadsår 2007 ej helt klar och blir det nog aldrig,Värmer med gullberg&jansson 13,8kw + VP CTC Eco heat 8,5 + vvx  Pahlens 75kw, rening sandfilter 600, pump victoria 3 fas 0,76kw, 1hk

Utloggad Ante

SV: Limrester kvar på linern, hur tar jag bort detta?
« Svar #8 skrivet: augusti 23, 2007, 11:28:35:35 »
Prova med lacknafta.
MENeftersom det är så starkt så prova på skarvbiten först.
Jag fick väck ett insmetat tuggummi från ett säkerhetsbälte med hjälp
av det, även om jag var lite skakis för att även färgen skulle ta stryk
(vilket den inte gjorde)

/Ante
J&F Storpool 7,6*4,5 med 6-vägs filter och 1,5hk pump under uppbyggnad **SNART KLART**

Utloggad thomaslakers

SV: Limrester kvar på linern, hur tar jag bort detta?
« Svar #9 skrivet: augusti 23, 2007, 12:23:40:40 »
Hej Ante!

Jag har provat lacknafta men det går absolut inte, det blecker linern, som tur var provade jag på en stuv bit innan.

Men tack ändå.

Mvh Thomas
Poolstore 4x10x1,5 med trappa Roman end classic 3,0x110, byggnadsår 2007 ej helt klar och blir det nog aldrig,Värmer med gullberg&jansson 13,8kw + VP CTC Eco heat 8,5 + vvx  Pahlens 75kw, rening sandfilter 600, pump victoria 3 fas 0,76kw, 1hk

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan