VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hur lossa knappen till Jetstreamen som fastnat i intryckt läge?  (läst 3235 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ingvar

Jag har råkat ut för att knappen fastnat i intryckt läge. Efter att ha skruvat ut insatsen kommer jag nu inte längre. Insatsen som knappen sitter i ser ut på följande sätt:
Folkpool Classic 10x4,5m med djupdel byggd 2007. Ca 80m3 vatten. Värmepump HeatForce 222, pooltrappa roman-end, jetstream 2,2kw, saltgenerator Balneo 20, automatiskt poolöverdrag pool-lock.
SPA-bad Warrior XL från Nordic Hot Tubs

Poolgiganten

Utloggad JoelKil

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Sthlm
  • Antal inlägg: 245
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar som poolmontör
    • Visa profil
SV: Hur lossa knappen till Jetstreamen som fastnat i intryckt läge?
« Svar #1 skrivet: juni 16, 2009, 21:59:59:59 »
Finns en returfjäder gömd iannför allt det där som är skyddad av gummi. Gummi slits med åldern och kan ha spruckit och då kan fukt ha trängt in och gjort så fjädern rostar. Då fastnar knappen på det där sättet.

Utloggad Ingvar

SV: Hur lossa knappen till Jetstreamen som fastnat i intryckt läge?
« Svar #2 skrivet: juni 16, 2009, 23:35:59:59 »
"Knapp-paketet" är av hårdplast, gummi ser jag inget av. Problemet är att jag inte lyckas komma på hur paketet ska öppnas. Det är också relativt nytt, så jag tror inte att fjäderna har rostat.
Folkpool Classic 10x4,5m med djupdel byggd 2007. Ca 80m3 vatten. Värmepump HeatForce 222, pooltrappa roman-end, jetstream 2,2kw, saltgenerator Balneo 20, automatiskt poolöverdrag pool-lock.
SPA-bad Warrior XL från Nordic Hot Tubs

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Hur lossa knappen till Jetstreamen som fastnat i intryckt läge?
« Svar #3 skrivet: juni 17, 2009, 00:08:28:28 »
 Hej !

Kanske beror på kalkavlagringar  <dontkn> jag hade provat att lägga den i en blandning av ättika och varmt vatten en stund, eller spraya med Jif badrumsmedel även det ska verka en stund, sista knepet som löser t.ex dålig avrinning i vaskar och golvbrunnar är att koka upp vatten med maskindiskmedel och slår det direkt i vasken eller golvbrunnen, men här får du lägga ner hela knapp-paketet någon minut i kastrullen och hålla kolla så den tål hög värme.

Hoppas det löser sig  :)

LOTTERÖD
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Hur lossa knappen till Jetstreamen som fastnat i intryckt läge?
« Svar #4 skrivet: juni 17, 2009, 01:29:16:16 »
Jag gissar att nåt har hakat fast i knappen, testa slå den mot nåt hårt med den smala änden nedåt, och om det inte funkar, tvärtom.
Det borde fungera.
Om det inte fungerar, vrid lite på den och fortsätt knacka den i nåt hårt.

Hör av dig med hur det löste sig, om det löste sig!
 
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Ingvar

SV: Hur lossa knappen till Jetstreamen som fastnat i intryckt läge?
« Svar #5 skrivet: juni 18, 2009, 14:46:44:44 »
Jag var inne idag på Folkpool i Kungens kurva. Killen där sa att han nog skulle kunna få ut knappen, men det skulle ta lite tid, så han var vänlig nog att ge mig en ny i stället. Så nu har jag förhoppningsvis Jetstreamen i funktion till midsommar, om det inte uppstår något problem när jag sätter ihop den.
Folkpool Classic 10x4,5m med djupdel byggd 2007. Ca 80m3 vatten. Värmepump HeatForce 222, pooltrappa roman-end, jetstream 2,2kw, saltgenerator Balneo 20, automatiskt poolöverdrag pool-lock.
SPA-bad Warrior XL från Nordic Hot Tubs

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag