Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Liner eller mosaik?  (läst 8628 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad aromata

SV: Liner eller mosaik?
« Svar #10 skrivet: augusti 12, 2006, 10:01:38:38 »
Det verkar ju smidigt. Men den dagen linern ska bytas, hur gör man då? Skrapar bort den gamla? Eller sprayar på ny ovanpå den gamla? Vad säger leverantören? Finns det flera leverantörer (om din försvinner)?

Poolgiganten

Utloggad MrXs

SV: Liner eller mosaik?
« Svar #11 skrivet: augusti 12, 2006, 10:54:51:51 »
Jag har med tittat på ex-liner, har bilder på hur det ser ut då de sprayat på "linern"
De lägger 3mm och enligt dem så säger de att 25 år håller den lätt, Chalmers Högskola som har "uppfunnit" det
säger 50år.
Men vid byte hemska tanke om man skulle behöva skrapa av det jag tror mer på någon typ av rengörning och sedan lägga på nytt över.
Blir ju inga flagor eller liknande som vanlig färg. Så någon typ av målartvätt sedan på med nytt.
"Bästa" med linern är att de inte tar extra för att spraya trappor som de gör med svetsad liner plus att de svetsade är dyrare och 1,5 mm.
Jag fick dock priset 390:-/kvm då jag hörde.


Tjejens bror är plattsättare och har satt några pooler med både mosaik och vanliga plattor.
Och hur det än är så är plattorna ovanför vattenytan känsliga och spricker ofta.
Han sa om jag skulle ha det så bad han mig tömma poolen varje vinter helt.
Jag vet ej om jag är sugen på att fylla på ca 50 kubik varje vår  :-\

Jag skulle isåfall hellre haft alla plattorna undervattennivån, med avrinningen/skimmer funktionen runt poolen i rännor så poolens ytan var i ett med omgivningen.

Men hur man än gör blir det is och jag vet ej om det räcker med att plattorna ej är ovan mark men "insatta" i isen.
Bor själv i skåne så isen blir ofta inte mer än några cm tjock :)

Rektangulär 8x4 i Leca med Roman end på kortsidan. Värmer med solfångare.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag