VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Har alla stenmjöl i botten, även vid XPS?  (läst 39235 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad baseman

SV: Har alla stenmjöl i botten, även vid XPS?
« Svar #10 skrivet: juli 06, 2009, 23:13:37:37 »
baseman: du har bara lagt S80 cellplast i botten, går det bra? Tycker dom flesta sägar att man ska ha S300?
Andra som har S80 i botten?
s80 har jag under mitt hus, så det ska väl hålla för poolen hoppas jag.
Däremot har jag s200 precis under nålfiltsmattan. S80 där hade nog inte varit en bra ide.

Poolgiganten

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Har alla stenmjöl i botten, även vid XPS?
« Svar #11 skrivet: juli 06, 2009, 23:20:15:15 »
alternativet är ju naturligvis att skippa frigoliten då den bara gör nytta i extremfall. typ blöt lerjord o lappland.....

Utloggad insweden

SV: Har alla stenmjöl i botten, även vid XPS?
« Svar #12 skrivet: juli 07, 2009, 09:03:13:13 »
Jag har s80 från Byggmax och för att få en hård yta la jag sedan en mineritskiva ovanpå. Skarvarna mellan mineritskivorna spacklades med cellplastlim och silvertejp, sedan la jag konstgräs och slutligen linern. Fyllningen av poolen blev klar igår så jag vet inte hur detta funkar i längden men botten känns mycket jämn och några hälavtryck lär det inte bli.

/Johan

Utloggad camery

SV: Har alla stenmjöl i botten, även vid XPS?
« Svar #13 skrivet: juli 07, 2009, 20:48:32:32 »
Tack för era svar  O0
Tänkte att lägga stenmjöl på S300, men det är ju mycket billigare med S80, så det vill jag göra. Andra som gjort detsamma?

Utloggad hertigen17

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 108
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Skit händer när du spelar i den djupa delen avpool
    • Visa profil
    • http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=4532.0
SV: Har alla stenmjöl i botten, även vid XPS?
« Svar #14 skrivet: juli 07, 2009, 21:52:50:50 »
Jag gjuter en hel botten och om jag vill sätta kakel längre fram i tiden.
« Senast ändrad: juli 08, 2009, 09:26:47:47 av hertigen17 »
Lecapool 4*8, djup 1,55 cm, med en trapp och stege.
Och en klorinator. Värmepump SHOTT 100H 10,5 KW.
Pooldammsugare Nitro 71.
############################################################################################################### 1964 - 1966 - 1967 - 1968 - 1970 - 1971 - 1972 - 1976 - 1977 - 1980 - 1993 - 1999 - 2012
Copyright på alla mina bilder.

Utloggad Dumpdidump

SV: Har alla stenmjöl i botten, även vid XPS?
« Svar #15 skrivet: juli 08, 2009, 02:45:50:50 »
Har haft hjälp av poolmontör från Folkpool. Han ville inte ha något stenmjöl! Förutom lite sand  (och emellan lagren en markduk) för jämna av mot bärlager så var det en hård cellplast, och på den en sådan där grön utematta, sedan liner.
Folkpool Classic 4x8 m, med värmepump Powerline 88, 8,8 kW

Utloggad Alvsson

SV: Har alla stenmjöl i botten, även vid XPS?
« Svar #16 skrivet: juli 08, 2009, 09:01:00:00 »
Har haft hjälp av poolmontör från Folkpool. Han ville inte ha något stenmjöl! Förutom lite sand  (och emellan lagren en markduk) för jämna av mot bärlager så var det en hård cellplast, och på den en sådan där grön utematta, sedan liner.

Precis så var vår pool också tänkt att bli. Hur länge har du haft din pool? Hur känns botten? Blir du störd av skarvar och hälavtryck?

Utloggad William

SV: Har alla stenmjöl i botten, även vid XPS?
« Svar #17 skrivet: juli 08, 2009, 09:08:38:38 »
Vår liner ligger direkt på hård packad sand. Inga extra mattor eller isoleringar, men så byggde man under Juraperioden. Har heller aldrig sett några fotavtryck på botten. Förr dök eller hoppade jag i spat, men det kan jag inte göra nu på grund av halskragen, så jag får plumsa i via stegen.
Smart poolare, född 1935.
Kan lite om mycket samt mycket om pool efter 25 år.
Kör Mac OSX, Macfrälst!

Utloggad Dumpdidump

SV: Har alla stenmjöl i botten, även vid XPS?
« Svar #18 skrivet: juli 08, 2009, 13:13:49:49 »
Har haft hjälp av poolmontör från Folkpool. Han ville inte ha något stenmjöl! Förutom lite sand  (och emellan lagren en markduk) för jämna av mot bärlager så var det en hård cellplast, och på den en sådan där grön utematta, sedan liner.

Precis så var vår pool också tänkt att bli. Hur länge har du haft din pool? Hur känns botten? Blir du störd av skarvar och hälavtryck?


Kan tyvärr inte uttala mig om långtidseffekterna. Poolen monterades för ett par veckor sedan med ett perfekt resultat. Jag skulle vilja satsa 100-spänn på att falsad cellplast + utematta är det enklaste och bästa sättet att få till en bra poolbotten.
Folkpool Classic 4x8 m, med värmepump Powerline 88, 8,8 kW

Utloggad Pea

SV: Har alla stenmjöl i botten, även vid XPS?
« Svar #19 skrivet: juli 09, 2009, 18:18:31:31 »
Har haft hjälp av poolmontör från Folkpool. Han ville inte ha något stenmjöl! Förutom lite sand  (och emellan lagren en markduk) för jämna av mot bärlager så var det en hård cellplast, och på den en sådan där grön utematta, sedan liner.

Precis så var vår pool också tänkt att bli. Hur länge har du haft din pool? Hur känns botten? Blir du störd av skarvar och hälavtryck?


Kan tyvärr inte uttala mig om långtidseffekterna. Poolen monterades för ett par veckor sedan med ett perfekt resultat. Jag skulle vilja satsa 100-spänn på att falsad cellplast + utematta är det enklaste och bästa sättet att få till en bra poolbotten.


cellplast är omöjlig att få till med täta skarvar, och bara en matta på döljer inte. vill man ha ett rutmönster i botten av skarvarna kan man göra så.
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan