CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Frost  (läst 3109 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Frost
« skrivet: november 01, 2006, 20:25:11:11 »
Hej,

Har ett litet problem, vattnet i polen är 13 grader, i natt hotas det med -7 i Hbg. Har tagit fasta på rådet att
det bör vara under 10+ när man stänger. Följdaktligen har jag fullt med vatten, alla pumpar etc kopplade och kör lite lagom för att hålla vattnet fräscht. Om det nu blir nästan 10 minus (och snö med löv på träden) så finns ju risken att det fryser i t.ex pump eller ngn ventil. Skall resa bort imorgon (över helgen) och hinner inte få till frostvakt eller dyl i pumphuset (isolerat).
Hur blir jag frostsäker ?

Tänkte lämna pumpen igång så lär det väl inte frysa.. :)

Har någon några andra ideér att dela med sig av.

/ Tore
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Poolgiganten

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Frost
« Svar #1 skrivet: november 06, 2006, 19:50:16:16 »
Hej,

Överlevde helgen utan frostskador...

Nu är det svalt nog att stänga till helgen  :)

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad Calle Anka

SV: Frost
« Svar #2 skrivet: november 06, 2006, 21:30:48:48 »
och inga svar fick du stackare  ;) men skönt att det löste sig...har själv fyllt på vatten för första gången idag.... :D
Bygger en folkpool 4x8, värmeväxlare Europac och roman end. Mosaikliner mm. Skall byggas hösten -06. Badas i maj -07. Under våren byggs trädäcket med spottar och relaxdel.

www.villaoscar.se

Utloggad Steffe

SV: Frost
« Svar #3 skrivet: december 12, 2006, 12:28:29:29 »
Har du cirkulationspumpen igång så skall det nog inte vara några problem. Står den däremot stilla så kan den ju frysa till och orsaka problem. Om du inte vill ha is i poolen så kan du ju alltid slänga i lite PET-flaskor som kan fungera som isbrytare.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag