Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: "trampskydd" under linern mot fotavtryckvad välja oljeboard eller lexan  (läst 2592 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad projektflytKonsult

Hej
I mitt bygge är det så att jag har hård cellplast (grundisolering) som botten, jag är rädd att det kommer bli hälavtryck under tid på botten.
Vad kan man använda på cellplasten under linerskyddsmattan? Lexan är ju svindyrt, jag tänker mig oljeboard som tejpas med silvertejp i skarvarna, den är ju totalimpregnerad och tex Folkpool har ju byggt träpooler i 40år.
Har ni några tips?

Poolgiganten

Utloggad MathiasS

Folkpool har byggt träpooler länge, men inte med oljeboard antar jag? Tryckt virke av rätt sort verkar hålla bra i poolväggar etc.

Varför inte använda XPS skivor med falsad kant som är avsedda att ligga under golv och därmed väldigt hårda? Alternativet är ju att gjuta.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad projektflytKonsult

Hej
Jag har XPS blå, tycker dock att det blir små avtryck ändå det skyddet jag behöver kan inte vara tjockare än ett par mm.
Tror på Oljeboard eftyer samma tes som din om tex folkpools produkter, pollen är väl dränerad med pump etc så det kommer inte stå vatten konstant där heller.

Utloggad projektflytKonsult

Hej
Jag har XPS blå, tycker dock att det blir små avtryck ändå det skyddet jag behöver kan inte vara tjockare än ett par mm.
Tror på Oljeboard eftyer samma tes som din om tex folkpools produkter, pollen är väl dränerad med pump etc så det kommer inte stå vatten konstant där heller.

https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/gop/plastskivor-gop-plana-pvc-glasklar-1-5x1000x2100mm
Denna blir bra tror jag, kostar en slant iofs



Utloggad karljon

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 68
  • Total likes: 8
  • Pool javisst!
    • Visa profil
Använd konstgräs matta det la jag under min liner över xps skivan först en fiberduk en sådan som man använder vid markarbeten sedan konstgräs matten det räknar jag med ska räcka. Kolla bilder på denna länk.
http://kennethj.se/pool.html

Utloggad projektflytKonsult

Hej
Okej ja kanske det funkar bra, vad kostar mattan?
Fyllde du med sjövatten? hur renar du sedan? renadu innan också?

Utloggad karljon

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 68
  • Total likes: 8
  • Pool javisst!
    • Visa profil
Tror att det var 29.90 m² på bauhaus jag har eget vatten men med järn i så det blir att klorera och flocka.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan