VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Allt klart för spabadet!  (läst 3184 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lasseboy

Allt klart för spabadet!
« skrivet: oktober 30, 2020, 11:32:32:32 »
Väntan är dryg som sirap :(

Poolgiganten

Utloggad lasseboy

SV: Allt klart för spabadet!
« Svar #1 skrivet: december 29, 2020, 10:46:54:54 »
Äntligen!

Utloggad Thomas.M

  • Cyklist,Hobbyfotograf,golfspelare.
  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Haninge
  • Antal inlägg: 43
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
  • Hydropool Serenity SE5
    • Visa profil
SV: Allt klart för spabadet!
« Svar #2 skrivet: februari 05, 2021, 13:11:23:23 »
Bra jobbat blev ju snyggt  det där.

Utloggad lasseboy

SV: Allt klart för spabadet!
« Svar #3 skrivet: maj 15, 2021, 14:00:54:54 »
Tackar!!
Är hur nöjd som helst, ett litet problem är att spa lockets handtag har sömmande på bägge sidor börjat släppa.
Kontaktade leverantören, men fick till svar att spa locket infattas inte av Garanti, lite snopen blev jag allt.
5 månader ska det inte hålla mer? grannen har ett lock som är 3 år och har inte släppt en enda sömn.

Utloggad Ores

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Visby
  • Antal inlägg: 65
  • Total likes: 16
  • Kön: Man
  • Hemma bra men bada är bäst!
    • Visa profil
SV: Allt klart för spabadet!
« Svar #4 skrivet: maj 15, 2021, 21:35:55:55 »
Har du köpt locket som privatperson av ett företag gäller Konsumentköplagen, oavsett garanti. Visar sig felet inom sex månader är det leverantören som har bevisbördan att felet inte var ursprungligt, så stå på dig om du tycker det är värt det.

Väldigt snygg spa-hörna, jag blir lite sugen på att skaffa en själv!
/Johan
« Senast ändrad: maj 16, 2021, 12:56:15:15 av Ores »

Utloggad lasseboy

SV: Allt klart för spabadet!
« Svar #5 skrivet: maj 19, 2021, 11:37:04:04 »
Tack Ores!
Vet ej om man orkar krångla med det, då försäljaren sa att pga kemikalier och handhavande så är det inte garanti på lock.
Kanske skulle vända mig till återförsäljaren SBI istället.

Utloggad Ores

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Visby
  • Antal inlägg: 65
  • Total likes: 16
  • Kön: Man
  • Hemma bra men bada är bäst!
    • Visa profil
SV: Allt klart för spabadet!
« Svar #6 skrivet: maj 19, 2021, 15:38:13:13 »
Man får välja sina strider här i världen. Ibland är det lika bra att glömma och gå vidare. Men ett lock till spabad som inte tål kemikalier och normal hantering? Tycker nog att leverantören har lite att förklara där. :)
/Johan

Utloggad lasseboy

SV: Allt klart för spabadet!
« Svar #7 skrivet: oktober 27, 2021, 09:55:08:08 »
NU har det gått lite över 10 månader sedan vi installerade vår spabad.
I det stora hela så är vi nöjda med val av spa och placering.
Lite negativt= spalockats sömnad är inte bra,  det började släppa tidigt så vi vågar inte ta i handtagen alls utan tar i hörnen och släpper suget i karet först och sedan får vi upp locket.
Andra lite negativa var att efter 8 månader så började vi märka att badet inte kändes lika varmt som det brukar, vi har alltid 38.5 grader, när vi började kolla på om det verkligen var 38,5 så kom 3 olika mätaren upp i max 37 grader, vi höjde till 39,5 grader och mätte igen då var vattnet 37,5 grader.
Vi fel anmälde detta och efter 12 dagar kom service teknikern och byte ut flödesgivare och nån typ av termostat tro jag det va, så nu är det frid och fröjd igen, men att bara hålla i 8 månader tycker man är kass men garantin fungerade :D

Vi beställde ett värmetäcke från Canada som ligger och flyter på ytan för att spara på energin så mycket som möjligt, vi har 10 cm xps skiva i botten som kanske inte hade behövts då botten redan hade 7 cm av samma skiva från början.
Installerade även en egen elmätare för enbart spat, kostnad 550 kr.

Kostnaderna för el har inte blivit alls så höga som vi trodde, vi tippade på ca 400 kr i månaden med 2 bad i veckan på ca  60 min.
Det vi gjort åt i el väg på spat på 10 månader är 2018 Kwh, genomsnitt 2 bad i veckan ca 60 min.

18e varje månad switchar jag filter och då skriver jag upp månads förbrukningen.

Trallen till serviceluckan, sväller och det tar för långtid att få upp om det skulle krisa, så den fundera vi på att bygga om.

Köpet ett spabad ni kommer inte ångra er!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan