VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Jetstream...  (läst 3810 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad poolarenspoolare

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 248
  • Total likes: 50
  • Kön: Man
  • Pool is the grej ;-)
    • Visa profil
SV: Jetstream...
« Svar #10 skrivet: september 06, 2019, 10:43:05:05 »
Efter en fortsatt lång diskussion med Kineserna, så verkar dom ha en modell som kanske ändå skulle kunna vara något... Ska bara vara tillverkad av rostfritt, plast och brons. Att få data i form av en produktkatalog verkar svårt, detta är typ vad dom kan presentera (samt lite allmän info kring användning och installation). Den blåa pumpen är "klassad för sjövatten" med rostfri pump och axel i ett bronshus (påstår dom).

Skickat med express till mig skulle den kosta ca 11.000:-, kanske går att pruta lite till, sen tillkommer skatt (25%) och tullavgift (3%). Om jag kollat rätt så är detta baserat på värdet av produkten. Detta värde kan, enligt kineserna, skrivas ner till en lämplig nivå... 70% betalas vid lagt order. Betalning sker via Alibaba eller Paypal.

Jämför man med Pahlens 2000 för ca 36.000:- så blir jag ändå lite lockad...

Är jag dum som ens funderar på detta? Vad tror ni? Hjälp mig att bestämma mig  <hmm>
8x4 PP-pool med tekniktunna, UV, MiniMaster Ph+Klor, Poolrobot Astral Pulit Advanced 3, Pahlen JetSwim Athlete, värmeväxlare till bergvärme, komposittralldäck, Nova Comfort pooltak med kanalplast och klarglasgavlar.
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=13304.0

Poolgiganten

Utloggad MathiasS

SV: Jetstream...
« Svar #11 skrivet: september 06, 2019, 11:22:10:10 »
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad poolarenspoolare

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 248
  • Total likes: 50
  • Kön: Man
  • Pool is the grej ;-)
    • Visa profil
SV: Jetstream...
« Svar #12 skrivet: september 06, 2019, 12:02:12:12 »
Bra tips, men det är tyvärr den lilla modellen. Lite för klen för att riktigt vara värt något är jag rädd... Kinesmodellen kan fås med motsvarande liten pump (2.2kW) , då blir även den mycket billigare...
8x4 PP-pool med tekniktunna, UV, MiniMaster Ph+Klor, Poolrobot Astral Pulit Advanced 3, Pahlen JetSwim Athlete, värmeväxlare till bergvärme, komposittralldäck, Nova Comfort pooltak med kanalplast och klarglasgavlar.
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=13304.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan