VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Var hittar jag en passande pool?  (läst 12212 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Erica

SV: Var hittar jag en passande pool?
« Svar #20 skrivet: maj 19, 2014, 23:12:38:38 »
Nej garantiargumentet verkar ihåligt. Och hur många poolägare kör sina pooler stadigvarande över 32 grader ? Det lär vara en liten minoritet. Linerpool är ju ett jämförelsevis billigt alternativ som är beprövat, men själv föredrar jag att slippa liner eftersom vi vill kunna använda poolen även lite tuffare utan att behöva oroa oss för eventuella punkteringar. Vi har gott om barn som leker vilt i poolen, ibland med olika leksaker, vi har poolparties o.s.v. Så ur vår synpunkt är betongpool att föredra, men den blir rejält dyr om man inte kan göra jobbet själv och gör man det själv får man läsa på och vara mycket noggrann för att inte få en läckande pool.

Beträffande pooler som kommer i ett stycke så har det ju både för- och nackdelar. Toppenbra om allt fungerar perfekt och den håller i evighet. Mycket besvärligt om den inte gör det och man råkat bygga in den så att den inte går att byta ut (vår inomhuspool skulle ju inte gå att byta ut utan att riva poolrummet !).

När vi bodde i USA hade vi en sprutbetongpool ("gunite"). Detta verkade som en både stark och hållbar konstruktion men än så länge är väl kanske den svenska poolmarknaden för liten för att sådana företag skall etablera sig här. Man behöver dyr och tung specialutrustning, men jag har svårt att se några nackdelar med de poolerna när de väl är klara. Vi har väldigt nöjda med den poolen vi hade där.

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag