VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Montage av trall vid poolkanten  (läst 1886 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Poolsommar20

Montage av trall vid poolkanten
« skrivet: juni 23, 2020, 09:31:38:38 »
Hej,
Nu är det dags att bygga trall runt vår thermopool.
Det jag undrar är hur ni gjort med kanten mot poolen.

För att få en så snygg finish som möjligt - är det så att jag ska lägga trallen i exakt nivå med den plastlisten som ska hålla linern?

Och hur har ni gjort för att få det i exakt våg? För jag vill inte att plankan ska vila på listen...Har ni skruvat?
Är den sista plankan på kanten i betongen från väggarna?

Har ni några andra tips att tänka på när det gäller trallbygget tar det tacksamt emot! 😀
//en som vill att poolen ska vara klar NUU :)

Poolgiganten

Inloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Montage av trall vid poolkanten
« Svar #1 skrivet: juni 24, 2020, 07:59:12:12 »
Normalt så sätter man ju en poolsarg runt poolen, den sargen ligger i normalfallet 1-2 cm ovanför själva trallen runt om.
Skall se om jag kan hitta några exempelbilder.



Här kan du läsa lite mer också: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=13153.10
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 122
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: Montage av trall vid poolkanten
« Svar #2 skrivet: juni 24, 2020, 08:33:12:12 »
Hur långt är ett snöre?
Den stora frågan är hur vill DU att det ska se ut?

En del menar att man ska ha ett överhäng för att att slippa att det stänker ut så mycket.
Själv har jag nästan längs med och jag upplever inte att det skvätter ut så farligt och då har jag ändå två vilda barn på 9 och 4.

Om du lägger dig i nivå med linerlisten tror jag det kan se lite konstigt ut men det är ju en smak sak. det finns inget rätt eller fel eller att man brukar göra si eller så.

Om du är tydligt med hur du vill ha det, tex rita en bild och lägg upp så kan du nog få toppen hjälp med hur du ska göra för att få till det.
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag