CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Klorhalt mellan bad  (läst 882 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mojje74

Klorhalt mellan bad
« skrivet: juli 16, 2019, 19:04:58:58 »
Hej.
Jag har en fråga, mina värden som jag kollar ofta är ok utom just klor, pH ligger på 7.4, alka på ca 78-80, men kloret dagen efter ligger på ca 0.1,
scenario jag mäter klor innan bad och det visar 0.1-0.2 så jag tillsätter 2st sunvac 12,klor blir bra och efter bad  tillsätter jag ca 7.5ml miniklor, kollar jag dagen efter på kvällen alltså 24hr efter bad så är det nere på 0.2 igen, är detta normalt eller måste jag dra på rejält för höja upp kloret, eller räcker det och ta i 2st tabletter innan bad och ha ca 0.2 i klor när den står still, jag känner ju spontant att jag vill ha minst 1.0 mellan baden innan jag tillsätter tex 1-2 sunvac  och sedan miniklor efter.
Vad är rätt och fel //M
PS mäter klor och värden med både scuba 2,och lamotte båda säger samma, även stickorna.
Är ett spabad på ca 1500L
« Senast ändrad: juli 19, 2019, 18:39:28:28 av Mojje74 »

Poolgiganten

Utloggad Mojje74

SV: Klorhalt mellan bad
« Svar #1 skrivet: juli 19, 2019, 18:41:12:12 »
Ingen mer än mig här inne som mäter klorhalt mellan badtillfällen? Någon måste ju veta vad klorhalt skall hålla mellan bad när man inte badar?

Utloggad MathiasS

SV: Klorhalt mellan bad
« Svar #2 skrivet: juli 19, 2019, 19:11:07:07 »
Vet inte hur man brukar göra i ett spabad men i en pool håller man normalt samma nivå hela tiden.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag