CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Skum av aktivt syre(?)  (läst 881 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Klätterapan

Skum av aktivt syre(?)
« skrivet: maj 13, 2018, 22:19:43:43 »
Jag har två gånger fått skumbildning efter tillsatt aktivt syre i mitt bad där jag börjat med brom. Första gången tänkte jag att det var kvarvarande filterrengöring i det nyinsatta filtret. Jag bytte vatten och hade sedan bara lite skum. Badade idag och tänkte inte på någon skumbildning under badet. Efter badet tog jag en skopa spachock och då blev det skum igen då jag satte igång pumparna. Vad kan detta bero på? Bromhalten innan bad idag låg på 4,0 och pH såg bra ut på stickan. Kan det bero på en något högre salthalt då jag tar poolvatten som klorerats med natriumhypoklorit när jag byter vatten? Eller reagerar spachocken med något annat? Om det hade varit tex kvarvarande rester av solkräm eller schampo så tycker jag att det borde skummat under badet och inte först när jag tagit i spachock.
Har inomhuspool och spabad

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag