VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Primastar  (läst 27128 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Grålars

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Göteborg
  • Antal inlägg: 10
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • På jobbet är det jag som är chef hemma!!
    • Visa profil
Primastar
« skrivet: juli 03, 2005, 00:01:31:31 »
Halloj!
Jag funderar på att köpa en ovanmarkpool
5.5m X1.20m ifrån Primastar. Finns det någon som har erfarenhet av detta? ::)
Rund Primastar 5.5 X 1.20, på gång med en vedeldad bastu!

Poolgiganten

lena

  • Gäst
lena
Re:Primastar
« Svar #1 skrivet: juli 12, 2005, 19:48:28:28 »
hej avråder er att handla från dem då deras pumpar går sönder och de byter inte ut dessa gratis utan man får betala för att få en ny, vi gav upp och handlade en ny från folkpool som nu har hållt mycket bra. i övrigt är det bra grejer de säljer

Utloggad Pold

Re:Primastar
« Svar #2 skrivet: juli 28, 2005, 23:07:41:41 »
Hej Lena! läste att du hade haft problem med Primastars pumpar(reningsverk). Jag har köpt en pool från dom och har en sandfilterpump. Det framgick inte vilken typ av pump det var som du hade. Skulle vara tacksam för infon om pumptypen ifall man själv skulle få problem i framtiden.(det fattades en del detaljer i paketet som vi köpte. Skruvar, stag till stegen, conektor, lim till röranslutning.)Hälsningar Pold ;D

Utloggad scalla

SV: Primastar
« Svar #3 skrivet: april 01, 2006, 10:46:16:16 »
Puffar tråden, är det kanske någon mer som skaffat sig erfarenhet(er) av Primastar´s pooler sedan Juli?

//Scalla

Utloggad Fredde

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Skellefteå
  • Antal inlägg: 22
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • 5,5m rund primastarpool, Brillix värmepump, solf
    • Visa profil
SV: Primastar
« Svar #4 skrivet: april 04, 2006, 22:14:22:22 »
Vi har en pool från Primastar på 5,5 m i diameter och 1,20 m djup som vi monterade under sensommaren. Så långt verkar allt bra. Har även bl a beställt automatisk reglerventil till solfångaren samt automatisk poolbottenstädare från Primastar.M v h Fredde

Utloggad spike

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hallandslän/Rydöbruk
  • Antal inlägg: 297
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Primastarpool dia:5,5 djup1,22. 25 kvm solfångare
    • Visa profil
    • "Min tråd på forumet"
SV: Primastar
« Svar #5 skrivet: april 09, 2006, 06:58:48:48 »
Hejsan!
Jag har idag pool ifrån primastar 4,6 meter i diameter 1,07 djup, med filterrening. Har haft denna pool 4 sommrar nu. Reservdelar jag har inhandlat under dessa 4 år är:

1.1 st pumphus, lyckades dra sönder bajonettfattningen andra sommaren som pumpen skulle dit ;D klantade mig.

2.Nytt vintertäcke VARJE år dessa håller inte :'(!

3.Skall jag ha kvar poolen så får jag köpa ny pump pga den börjar bli dålig nu efter 4 sommrar, helt okey om man ser på vad en pump kostar, 500:- inte mycket att gnälla över, eller?

Men nu funderar jag på att köpa en större pool, typ primastar´s 5,50m i diameter och 1,22 djup + solfångare. Pumpen är okey???
 ???   Finns det någon med mer info om dessa pumpar ?? ???


Anledningen till större pool är att de e ju jävligt skönt att bada  :D, + solfångare tror jag på. För det skulle ju kosta mig en hel del att konvertera upp min "lilla" pool (pump + sandfilter=3995:-) så att jag kan driva solfångare, då är det bättre att riva ner den gammla o bygga upp något nytt, tänkte bygga in den i en altan, vilket man skulle gjort från början! så att man kan täcka den över vintern i och med att täcket inte håller.

Företaget Primastar är nog rätt speciellt  >:D, stöddiga osv...men de säljer ju jävligt billigt, så tar man dem på rätt sätt, så är dessa personer faktiskt rätt bra!


Edit13/4-06
Har nu köpt en ny pool ifrån primastar, det blev en 5,5x1,22 och 2 st paneler med solfångare, så nu e de bara o tömma den gammla o börja planering med den nya o inbyggnad i altandäcket, spännade! Kommer att försöka lägga ut bilder på detta bygge under tiden jag bygger
« Senast ändrad: april 13, 2006, 12:13:54:54 av spike »

Utloggad Fia

SV: Primastar
« Svar #6 skrivet: april 13, 2006, 19:18:02:02 »
Ska bli kul att få se hur en Prima Stars pool byggs! :)
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad spike

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hallandslän/Rydöbruk
  • Antal inlägg: 297
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Primastarpool dia:5,5 djup1,22. 25 kvm solfångare
    • Visa profil
    • "Min tråd på forumet"
SV: Primastar
« Svar #7 skrivet: juli 11, 2006, 21:01:16:16 »
Här kommer några bilder på mitt projekt.
Kvalite´n är sådär, tagit med mobiltelefonen
« Senast ändrad: juli 11, 2006, 22:35:03:03 av spike »

Utloggad poolnisse

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 138
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Rubinpool 7x1,5m, Brillix inverter, Saltklorinator
    • Visa profil
SV: Primastar
« Svar #8 skrivet: juli 17, 2006, 20:26:36:36 »
Hej!
Jag har precis köpt en Primastar 1.22x6,4m, har packat upp alla grejerna och allt var med. Snabb leverans oxå. Tråkigt det där med pumpar som går sönder. Jag får väl vara rädd om min då!!  >ohno>

Den skall ner under jord snart tänkte ha ca 80 cm luft runtom mellan mark och poolväggen.


Joakim
poolnisse :)

Utloggad Fia

SV: Primastar
« Svar #9 skrivet: juli 27, 2006, 22:52:46:46 »
Hej poolnisse. :)
Hur går det med ditt poolbygge?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag