Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Äntligen!  (läst 3090 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
Äntligen!
« skrivet: maj 08, 2008, 13:13:37:37 »
Nu har jag äntligen hittat det jag sökt sedan vi köpte poolen!!!

En Poolsvamp som gör arbetet med rengöringen av poolens vattenlinje till en barnlek.
Jag har köpt på mig ett ordentligt lager och erbjuder nu dessa till försäljning i min webshop under namnet POOLSVAMPEN http://www.varmepumpsforum.com/catalog/product_info.php?cPath=36&products_id=77

Hos oss har det alltid varit mitt arbete att hålla vattenlinjen ren, och jag har verkligen fått kämpa, har provat allt som jag hittat, både vad gäller kemiska artiklar och olika svampar och trasor, inget kommer ens i närheten av poolsvampen!

Jag bifogar lite bilder på hur vår liner ser ut efter vintern, och hur det ser ut efter endast en lätt arbetsinsats med poolsvampen.

Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Poolgiganten

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Äntligen!
« Svar #1 skrivet: maj 28, 2008, 10:35:15:15 »
Vi har en Folkpool som är byggd 1989
Jag kan väl bara hålla med dig Rickard svampen gjorde ett mycket bra arbete poolen blev som ny ovanför vatten linjen till min hjälp hade jag även Folkpools plastrengörare (rengöringsmedel)
Svampen kanske är något liten och man får räkna med att det går åt en svamp per rengöringstillfälle
men svamparna är ju billiga så helt OK.
Du rekommenderade Astrals Rengöringsmedel var köper man detta?
Tack för svamparna // carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Äntligen!
« Svar #2 skrivet: maj 28, 2008, 17:10:19:19 »
Vet inte, jag köpte det på Svenska poolfabriuken för 4 år? sedan - vet inte om de för den fortfarande.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Fia

SV: Äntligen!
« Svar #3 skrivet: augusti 09, 2008, 15:45:39:39 »
Nu har jag testat poolsvampen o kan varmt rekommendera den!! <sol> <sol> <sol>

Vi har haft som en svag gråstrimmig beläggning mellan sarg o vattenytan o har då använt Nitors poolrent o "vit" svamp o det har inte fungerat men poolsvamp o lite poolrent gjorde susen!! O0
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Äntligen!
« Svar #4 skrivet: augusti 09, 2008, 20:48:52:52 »
Kul att du gillade den Fia.

Prova den i köket också skall du få se på grejer, rostfritt blir som nytt, och har ni häll på spisen är den outstanding.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Fia

SV: Äntligen!
« Svar #5 skrivet: augusti 09, 2008, 22:24:54:54 »
Hällen nästa, :) med andra ord!
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad m"rtin

  • Snart helt färdig!
  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 91
  • Total likes: 0
  • Varför gjorde inte jag det här tidigare!
    • Visa profil
SV: Äntligen!
« Svar #6 skrivet: augusti 10, 2008, 21:19:52:52 »
Kul att du gillade den Fia.

Prova den i köket också skall du få se på grejer, rostfritt blir som nytt, och har ni häll på spisen är den outstanding.

Jag tror att min svärmor lägger in en beställning snart!  :)

Jag fick precis hem mina så att jag kommer inom kort att testa dom.
Mvh Martin
Rubinpool 5 meter i diameter, 1,35 m djup. Hemmasnickrat pooltak. Värmepump Brilix thp05.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag