VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Fel fall på inloppsslang, åtgärda?  (läst 741 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad joyride

Fel fall på inloppsslang, åtgärda?
« skrivet: september 19, 2021, 12:59:33:33 »
I något skede så har 90-gradersböjen till mitt ena inlopp fått sig en tryckare vilket gjort att den lutar nedåt. Jag har min pump ovan poolytan vilket ger fall ner mot poolen men från T-kopplingen som delar upp flödet till inloppen kommer det alltså bli uppför precis innan det här inloppet.
Eftersom det är 10 cm rör mellan inlopp och vinkel så är det ju möjligt att såga av röret precis innanför vinkeln och sedan limma på en ny. Tror att jag har slang som klarar det.
Skulle ni gått på och åtgärdat detta eller skitit i det? Vill helst inte ge mig på det men tänker att det är risk att det blir vatten stående i den delen med frysrisk som följd. Kanske kan få ut det med tryckluft från pumpsidan om jag blockar det andra inloppet?

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Fel fall på inloppsslang, åtgärda?
« Svar #1 skrivet: september 19, 2021, 14:14:55:55 »
Kan bara svara på hur jag skulle gjort , bara fixat det för att slippa oron.

Samt att det är ju knapp nåt jobb om man har ett skarvrör eller en ny böj, en liten såg , lite lim, det skulle ta max 10 min av min tid :)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan