VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Erfarenheter från Swimspa?  (läst 1596 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad martinez

Erfarenheter från Swimspa?
« skrivet: april 29, 2020, 12:55:36:36 »
Hej; mitt första inlägg även om jag läst massor här. Funderar på att köpa ett swimspa. Projektet urartade från badtunna, via bubbelkopp till swimspa och nu kikar jag på två-delade. En sim och badsektion och en bubbelkopp. Huvudsakligen för att barnen skall få plats att leka och att två teperaturzoner är att föredra (enligt säljaren 8))

Hur står sig SBI i detta? Någon med erfarenheter? Tolkar jag det rätt att de blivit bättre på kvaliteten de sista åren?
Hur står sig in.clear Brominator? För eller emot?

Verkar skilja ganska precis 100% i priserna jämfört med hydropool, kan ju knappeligen vara värt. Vita Spa nånstans därimellan

/Martin
« Senast ändrad: april 29, 2020, 12:59:25:25 av martinez »

Poolgiganten

Utloggad martinez

SV: Erfarenheter från Swimspa?
« Svar #1 skrivet: maj 12, 2020, 13:05:42:42 »
Verkligen inte någon som har bu eller bä att säga om swimspan?
såg dessutom en till dansk som säljer kar - Spakompaniet - proffsiga manualer o instruktioner iaf. Nån som vet nåt om dem?

tex https://spakompaniet.se/product/swimspa-atletion/

/Martin

Utloggad TommyC

SV: Erfarenheter från Swimspa?
« Svar #2 skrivet: maj 12, 2020, 17:10:11:11 »
Efter att ha hängt här i många år så är mitt intryck att Swimspa är väldigt ovanligt. Prislappen är misstänkt låg jämfört vad vanliga Spa av bättre kvalité brukar kosta. Att säljaren påstår att ordinarie pris är 50% högre är sånt som ger ett oseriöst intryck på mig.

Vanliga rekommendationer är att börja med att provsitta badet före köp. Tag reda på hur det fungerar med service och reparationer före och efter garantitiden.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

MariaL78

  • Gäst
MariaL78
SV: Erfarenheter från Swimspa?
« Svar #3 skrivet: maj 25, 2020, 09:54:01:01 »
Vi har precis beställt en swimspa från Hydropool. Dock ett av deras mindre, men det blir lagom för vår lilla familj på 3 (det känns ändå stort) :)
För vår del är simdelen det viktiga och inte massagedelen så vi har valt ett swimspa som inte är delat i två zoner.

Hydropool kanske är dyrare, men för oss var det viktigt att ha en lokal butik att kunna vända sig till vid frågor och problem. Dessutom fick vi ett jättebra bemötande i butik, de visste vad de prtatade om och vi är även nöjda med det priset vi fick.

Vi får hålla tummarna att det blri så bar som vi tänkt  O0

Lycka till med ditt val!


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan