CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Fyrkantiga pooler VS Friformspooler  (läst 10891 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MrXs

SV: Fyrkantiga pooler VS Friformspooler
« Svar #10 skrivet: mars 30, 2007, 07:43:17:17 »
Jag tycker personligen att en rektangulär med roman end trappa på kortsidan blir den snyggaste där jag lägger min.
Även RLA´s pool gillar jag mkt, men den hade ej passat in där jag lägger min tex.
8or och runda gillar jag men på olika ställen där de passar in i omgivningen.

Om man ställer frågan varför man gör en rektangulär pool så kommer man att få lika många svar som det finns människor som svarar.
Alla vill vi ha olika saker/tänker på olika saker vid poolbygge och det tycker jag är bra!
Men även om jag och någon annan har samma pool till formen blir det inte samma utseende ändå då vi har olika omgivning och det gör mkt.

Måste säga att för egendel gör en romanend trappa 70% av utssendet av poolen vid ett rektangulär bygge.. men det är min syn på det hela.
Även liner gör mycket för utseendet oavsett formval.

Då jag ser de rektangulära poolerna med en romanend trappa ser jag ju fortfarande Romare med röda slängkappor och massa kvinnor i vattnet :)
Så då måååste ju ha en sådan då hehe.

Annorlunda inlägg kanske men aja det är mitt  ;)
Rektangulär 8x4 i Leca med Roman end på kortsidan. Värmer med solfångare.

Poolgiganten

Utloggad Ingvar

SV: Fyrkantiga pooler VS Friformspooler
« Svar #11 skrivet: mars 30, 2007, 11:01:27:27 »
I mitt fall har jag valt en rektangulär pool 10x4,5 m för att få en maximal möjlighet att simma.
I runda pooler och friformspooler är möjligheten att simma omkring mer begränsad. Ovala och rektangulära pooler känns mer optimala för att få bästa möjliga simmöjlighet.
Folkpool Classic 10x4,5m med djupdel byggd 2007. Ca 80m3 vatten. Värmepump HeatForce 222, pooltrappa roman-end, jetstream 2,2kw, saltgenerator Balneo 20, automatiskt poolöverdrag pool-lock.
SPA-bad Warrior XL från Nordic Hot Tubs

Utloggad Lotti

SV: Fyrkantiga pooler VS Friformspooler
« Svar #12 skrivet: mars 30, 2007, 21:52:06:06 »
Orsaken till val av former på pooler är ju olika. Själv hade jag från början tänkt mig en njurformad snygg sak men eftersom jag har barn som simtränar blev det protester. Det ska tränas på starter och vändningar och då är rektangulära med djupdel tydligen bäst.

Utloggad Ingvar

SV: Fyrkantiga pooler VS Friformspooler
« Svar #13 skrivet: mars 31, 2007, 19:42:01:01 »
Jag håller med om att pooler med djupdel är det idealiska. Jag kommer att påbörja ett sådant bygge nu efter påsk. Men tyvärr blir nog många avskräckta när de ser prisskillnaden på en pool med plan botten mot en med djupdel. Konstruktionsmässigt är det mer komplicerat. Botten måste gjutas, så vida inte markförhållandena är perfekt idealiska. Om man som jag anlitar helentrepenad, får man räkna med en prisskillnad på minst 100 tusen bara pga djupdelen.
Folkpool Classic 10x4,5m med djupdel byggd 2007. Ca 80m3 vatten. Värmepump HeatForce 222, pooltrappa roman-end, jetstream 2,2kw, saltgenerator Balneo 20, automatiskt poolöverdrag pool-lock.
SPA-bad Warrior XL från Nordic Hot Tubs

Utloggad Ebon

  • ebon har en pool, och numera även ett spabad
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: blekinge sverige
  • Antal inlägg: 114
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • poolägare 10:e året
    • Visa profil
SV: Fyrkantiga pooler VS Friformspooler
« Svar #14 skrivet: april 01, 2007, 18:30:41:41 »
 O0
Fick en del nya poolkataloger med posten. Ni som gillar friformspooler, har ni sett dubbelåttan?
Rätt häftigt :D
Så nu finns 88:an inte bara som glass utan även som poolmodell! <sol>

Utloggad Fia

SV: Fyrkantiga pooler VS Friformspooler
« Svar #15 skrivet: april 01, 2007, 18:35:10:10 »
Var???? Nyfiken!! ::)
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Poolhajen

SV: Fyrkantiga pooler VS Friformspooler
« Svar #16 skrivet: april 01, 2007, 20:54:04:04 »
En annan bra anledning att bygga fyrkantigt kallas "Poolrobot".

Dom funkar lika bra i en fyrkandig pool som dom fungerar dåligt en en oregelbunden.

/HW

Utloggad Ebon

  • ebon har en pool, och numera även ett spabad
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: blekinge sverige
  • Antal inlägg: 114
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • poolägare 10:e året
    • Visa profil
SV: Fyrkantiga pooler VS Friformspooler
« Svar #17 skrivet: april 01, 2007, 21:59:25:25 »
Var???? Nyfiken!! ::)

Fia...idag är det 1:a April... <love>

Utloggad Fia

SV: Fyrkantiga pooler VS Friformspooler
« Svar #18 skrivet: april 01, 2007, 22:31:33:33 »
F.A.N, första idag!! Jag som trodde jag klarat mig!! ::) :D ;D
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag