VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Någon som byggt en pool med owerflow system?  (läst 5714 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jimbo

Någon som byggt en pool med owerflow system?
« skrivet: mars 24, 2010, 16:15:08:08 »
Kan ni inte i så fall berätta hur ni gjorde, vilka val ni gjorde och ungefärliga priser...

Har en liner pool idag, men funderar på att byta den nästa sässong och köra på en owerflow pool. Häftigt till tusen tycker jag

Poolgiganten

Utloggad Jimbo

SV: Någon som byggt en pool med owerflow system?
« Svar #1 skrivet: mars 27, 2010, 12:48:23:23 »
Ingen som vet prisvärda och bra leverantörer heller?

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Någon som byggt en pool med owerflow system?
« Svar #2 skrivet: mars 27, 2010, 19:16:43:43 »
Hej,

De owerflow poolerna som jag känner till är riveriera pooler (glasfiber) och pp-poolen (plast) finns säkert många fler. Priser som jag har sett från ca 120.000:- och uppåt beroende på storlek.

tänk på att du antigen måste ha en separat tank med ca 1 tredjedel av poolens vatten i eller en inbyggd tank i poolen vilket då tar en del plats så klart!

Jag tycker också det är häftigt, men är rädd för att det ska bli mycket vatten som ändå rinner utanför! Kolla på badhus så är det alltid massor av vatten är i sidorna.

Är du sugen på att handla nu så kan du maila mig, vi är flera familjer som har gått ihop och ska handla pool. Den leverantören som vi håller på och förhandlar med har flera olika typer av owerflow pooler!

Mvh Niklas   
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad utopiazz

SV: Någon som byggt en pool med owerflow system?
« Svar #3 skrivet: mars 28, 2010, 18:25:08:08 »
tänk på att du antigen måste ha en separat tank med ca 1 tredjedel av poolens vatten i eller en inbyggd tank i poolen vilket då tar en del plats så klart!

Låter som väldigt mycket för den separata tanken. Det som tar upp volym och ger översvämning är ju de personer som badar samt deras plaskande. Jag skulle tro att det räcker med max 2-3m3

/Johan

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Någon som byggt en pool med owerflow system?
« Svar #4 skrivet: mars 28, 2010, 19:55:30:30 »
Okay stämmer säkert, jag utgick bara från de offerterna som jag har fått där tanken har vart separat. De andra offerterna har vart med inbyggd tank i poolen och då vet jag inte så mycket mer än att det tar ca 2*2 meter utav poolens storlek!
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad Jimbo

SV: Någon som byggt en pool med owerflow system?
« Svar #5 skrivet: mars 29, 2010, 22:41:51:51 »
Tack för omtanken, men ett köp är inte aktuellt förrän om tidigast 1 år. Kör denna sässong med liner pool... Kan man se några nackdelar med owerflow systemet?
Om man bortser från vattenförluster vid bad och plask.

Hade varit kul om någon kunde berätta lite som har owerflow... Eller blir jag kanske den första på forumet  :o

Utloggad rsjowa

SV: Någon som byggt en pool med owerflow system?
« Svar #6 skrivet: mars 29, 2010, 22:54:47:47 »
Tycker också det verkar häftigt med overflow... <antman>

funderade lite på det innan vi började gräva, men avfärdade främst pga högre pris.

En tänkbar nackdel som slog mig också var att det troligtvis trillar ner mer skräp i vattnet. Mindre/ingen kant.
--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Utloggad Jimbo

SV: Någon som byggt en pool med owerflow system?
« Svar #7 skrivet: mars 31, 2010, 07:25:01:01 »
Hmm... Snarare tror jag att det bör ligga mindre skräp i poolen. Iallafall på ytan eftersom det bör ju vara extremt mycket bättre ytrening.

Nej, jag kan inte se någon nackdel, förutom då möjligen det något högre priset...

Utloggad Jonas West

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Borås
  • Antal inlägg: 231
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar med swimmingpooler och spabad i Borås
    • Visa profil
SV: Någon som byggt en pool med owerflow system?
« Svar #8 skrivet: mars 31, 2010, 09:23:40:40 »
Beroende på hur man bygger kan det bli lite svårare med överdrag.
Tillex. klassiska överdrag som går på skenor, de kan bli tunga att dra över då hela duken ligger mot vattnet.

Sedan så jobbar man oftast med en nivåvakt och det är en "risk" konstruktion.
Har varit hos mer än en pool då detta hakat upp sig & inte slutat fylla med dv. mindre roliga följder.

I övrigt så är det en väldigt läcker typ av pool och man får den goa hotellkänslan över de hela.

Utloggad Jimbo

SV: Någon som byggt en pool med owerflow system?
« Svar #9 skrivet: mars 31, 2010, 18:01:57:57 »
Min tanke var att man kör ett pooltak, eftersom jag nog kan tänka mig att problem uppstår med den typen av överdrag som ligger mot vattenytan.

Förklara mer kring det andra du snackade om...

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan