VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Ventilera bort högt Alk !  (läst 1218 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Swe122

Ventilera bort högt Alk !
« skrivet: maj 22, 2016, 09:51:13:13 »
Hej
Har haft badet i nu snart ett år och allt funkar kanon .
Kör men brom tabletter i doseraren och chockar varann gång . Det som har hänt nu är att vi inte har badat på ca 2 veckor och badet inte öppnas . Vi brukar ju annars bada 3 ggr i veckan . Nu när locket öppnades så var vattnet väldigt grumligt . Jag mätte och pH var ok . Brom var lite högt men Alk var på 250 ! Jag har försök att hitta åtgärd med det är inte så lätt att hitta när alla andra värden är bra . Filtret är oxå i bra kondition . Men idag så hittade jag en länk där jag mellan raderna kunde läsa att hade locket varit stängt länge så kunde Alk stiga och man kunde öppna locket och starta pumparna en omgång så kunde man sk ventilera bort det !
Sagt som gjort så testade jag det och körde alla pumpar en stund och vipps så kunde jag se att vattnet är på väg på rätt håll . Mätte oxå Alk och då var Alk 80 ! Kan någon förklara detta fenomen ???

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag