CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolsarg  (läst 5306 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Buggebubben

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Landskrona
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Hoppa i du och kolla om det är lagom
    • Visa profil
Poolsarg
« skrivet: februari 16, 2011, 14:36:03:03 »
Poolbygget är så gott som klart förutom att vi inte valt poolsarg ännu.
Vi har trall runtom vår 8x4 med svängd trappa och funderar lite på aluminium-sarg.
Har sett att det finns med inbyggd list men sådan behöver vi inte eftersom vi har en list som är monterad direkt på stommen.
Finns det alu-sarg utan snap-in list? Någon som vet?
Finns det pool-sarger i andra material som någon kan tipsa om. Sten passar inte in, så antingen någon snygg träsarg , aluminium eller något annat material.
Tips är välkomna, gärna med länkar.
Import från EU-land funkar det också.

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Poolsarg
« Svar #1 skrivet: februari 16, 2011, 19:14:17:17 »
Blir aluminium inte väldigt varmt i solen <hmm> eller har jag fel?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Inloggad Ingvar

SV: Poolsarg
« Svar #2 skrivet: februari 17, 2011, 08:50:56:56 »
Aluminiumsarg ser man oftast på pooler som har Poolguard-överdrag. Det är väl rätt ovanligt annars? Helt okej utseendemässigt tycker jag. Passar särskilt bra om man valt rostrfria armaturer i övrigt i stället för plast. Jag har inte upplevt att det blir särskilt varmt i solen.
Folkpool Classic 10x4,5m med djupdel byggd 2007. Ca 80m3 vatten. Värmepump HeatForce 222, pooltrappa roman-end, jetstream 2,2kw, saltgenerator Balneo 20, automatiskt poolöverdrag pool-lock.
SPA-bad Warrior XL från Nordic Hot Tubs

Utloggad Buggebubben

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Landskrona
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Hoppa i du och kolla om det är lagom
    • Visa profil
SV: Poolsarg
« Svar #3 skrivet: februari 17, 2011, 09:24:15:15 »
Anledningen till att vi vill ha alu är att vi har pooltak med skenor i trallen av alu. Blir lite många olika material annars.
Skenorna blir inte varma så jag tror inte sargen blir det heller...men frågan kvarstår, finns det alu-sarg utan snapin-list att köpa någonstans. Har bara sett en variant av sarg och det är den Miami-pool har.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag