CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hur mycket plats behövs runt poolen?  (läst 5083 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad blomsterfröken

Hur mycket plats behövs runt poolen?
« skrivet: mars 21, 2009, 08:29:56:56 »
Hej!
Undrar lite hur mycket plats som behövs runt poolen bortsett från solplats osv. Vi har lite tight med plats så jag undrar om det räcker med 40 cm för att kunna komma åt att gå förbi när man ska rensa poolen? Vi har inte bestämt om vi ska ha en rund pool eller en oval. Det blir i alla fall ett trädäck runt om. Får jag också passa på att fråga om någon vet om det är stor skillnad på att hålla rent i en rund pool jämfört med en oval. Jag har läst att en rund är lättare att hålla ren pga av smutsen samlas i mitten.
Hej så länge!

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Hur mycket plats behövs runt poolen?
« Svar #1 skrivet: mars 21, 2009, 08:41:17:17 »
Hej o välkommen. :)

40 cm låter lite snålt. Är det bara på en sida eller fler? Vi har 80 cm på långsidorna o det fungerar bra.
En skillnad mellan rund o oval är att det är lättare att ta ett o annat simtag i en oval än rund, beroende på storlek, något att fundera på kanske?
Städningen kan jag inte svara på, har bara städat rektangulär.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad blomsterfröken

SV: Hur mycket plats behövs runt poolen?
« Svar #2 skrivet: mars 21, 2009, 12:44:24:24 »
Hej!
Det är bara på en sida som det är ont om plats. Vi ska bygga ett uterum längs med huset, ca 5 meter längd och 4 m djupt. Resten av husets längd ( ca 3.5 m ) + 3 meter till blir det trädäck. ( ca 2 m av den ytan blir trappan ner mot trädäcket som ligger ca 1 m nedanför ).Det är måttet ut från huset som är problemet.
Om vi skulle köpa en oval pool så måste den ligga längs med huset och kan inte börja närmare än 5 .20 m från huset för att man åtminstone på den sidan ska kunna mötas två i bredd. Huset är ju inte så stort så risken är att det ser konstigt ut om trädäcket blir för djupt...
Men jag får nog tänka till lite till innan vi bestämmer oss. Kanske minst 50 cm att gå på behövs i alla fall.
Vi ska inte bygga poolen i sommar men jag måste planera allt nu så vi vet hur vi ska ha det när vi ska börja nästa år! Det är mycket att tänka på!!! Och så är det ju det här med pengar också, det har vi inte hur mycket som helst av. Så hela projektet får inte kosta alltför mycket heller!
Men pool ska vi ha!!! Vi får väl käka nudlar nästa år...

Utloggad Fia

SV: Hur mycket plats behövs runt poolen?
« Svar #3 skrivet: mars 23, 2009, 22:05:18:18 »
Det är bra att ha tid för planering, jag planerade en hel höst o vinter ;D, karln min sa: det blir nog bra. ::)
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag