CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Höjd på trall/marktegel om jag ska lägga stensarg?  (läst 1646 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad joyride

Höjd på trall/marktegel om jag ska lägga stensarg?
« skrivet: augusti 03, 2021, 22:24:01:01 »
Om man har en pool som inte är byggd av thermoblock, hur hade ni resonerat kring höjden på omgivande ytor (i mitt fall både trall och sten) inför läggning av stensarg?  <hmm>
Det finns en instruktion för båda underlagen i min byggbeskrivning (första två bilderna) men det ser ut som att illustrationerna visar någon typ av blockpool…Snäpplisten ligger ju på något sätt över stommen som ser mycket bredare ut. Jag har en stålstomme som är 1,2 mm tjock på vilken det sitter en profil med inbyggd snap-in-list enligt min eminenta skiss i bild 3.  ::) Så det blir väl till att tänka ut en lösning med hjälp av er som vanligt  <sol>

Med tanke på att min topprofil bara är 5 cm och en stensarg kanske 20-25 så finns det ju mycket underlag att få bett i tänker jag. Det jag funderar på är om jag ska linjera trä/sten med toppprofilen (vilket blir klart enklas mätmässigt….) och lägga lika mycket lim/fix på båda, eller om jag ska sikta en halvcentimeter under toppprofilen för att kunna lägga tjockare lager lim/fix på trä och sten jämfört med topprofilen och därmed inte bygga för mycket på höjden sett innifrån poolen?

Någon som stått inför samma fundering eller har några kloka tankar?

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag