VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poolkansten har lossnat  (läst 1940 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad alladinpro

Poolkansten har lossnat
« skrivet: juni 29, 2020, 10:12:37:37 »
Jag har en pool där en stycken poolkansten har lossnat, kanstenen är fäst med sedvaligt fix. Finns det något lim som man kan använda för att fästa kantstenen på nytt

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Poolkansten har lossnat
« Svar #1 skrivet: juni 29, 2020, 20:05:49:49 »
Jag har limmat lösa skifferplattor på altanen med vanligt våtrumssilikon. Det fungerar utmärkt. Mycket enklare än att knacka bort fix och montera med fix.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad alladinpro

SV: Poolkansten har lossnat
« Svar #2 skrivet: juni 30, 2020, 13:14:13:13 »
Toppen, det skall jag prova , tusen tack för snabbt svar

Utloggad TommyC

SV: Poolkansten har lossnat
« Svar #3 skrivet: juli 01, 2020, 18:29:59:59 »
Det kan vara värt att nämna att jag fick idén från när jag hjälpte en kamrat att montera täljsten på en nyinskaffad kamin. I monteringsanvisningen beskrevs hur man skulle limma stenen med silikon. Toalettstolarna här hemma är limmade med silikon. Det fungerar utmärkt. Man bör använda maskeringstejp där det är risk att silikonet hamnar utanför en fog. Det är bra om silikonet inte "putar" ut utan snarare har en indragen position. Den åldras inte alltid vackert.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan