Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Behöver Era råd  (läst 10317 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fia

SV: Behöver Era råd
« Svar #10 skrivet: augusti 15, 2006, 19:32:38:38 »
Pris  <hmm>... det är ju totalantrepenad !
Det jag reagerade på var samma som Eone gjorde, att plåten blir synlig. Kanske en bagatell i sammanhanget. Man vänjer sig vid det man har. Vill/kan man inte göra mycket jobb själva så kostar de ju.
Eone betalade ju 290 000:- för sin pool + arbete.

Har ni begärt in anbud från några fler, om inte så gör det och jämför!

« Senast ändrad: augusti 16, 2006, 09:51:51:51 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Poolgiganten

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Behöver Era råd
« Svar #11 skrivet: augusti 15, 2006, 21:31:36:36 »
Tack till alla , satt och skrev ett JÄTTELÅNGT svar som jag postade för ca. 15 minuter sedan, nu undrar man  VAR BLEV DET AV ??? för det syns ju inte här ???

LOTTERÖD
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad Fia

SV: Behöver Era råd
« Svar #12 skrivet: augusti 15, 2006, 22:49:03:03 »
Nisse här i forumet råkade ut för samma sak, så det kanske har med internet uppkopplingen.
Åskar det hos er?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Behöver Era råd
« Svar #13 skrivet: augusti 15, 2006, 22:59:14:14 »
Det kan ha varit ett serverfel, men det har inte kommit något larm sedan i morse...

Max antal tecken i ett inlägg har varit 20 000 st, jag har nu öket till 30 000 tecken som mest i ett inlägg.
Hade du skrivit 20 000 tecken eller mer?

Rent allmänt vill jag råda alla som skriver långa inlägg att kopiera dem innan ni klickar på skicka, det kan ha tagit så lång tid att ni "loggats ut" och då går inlägget förlorat.

Alltså, markera, kopiera - och sedan klickar ni på posta.

Jag ber om ursäkt för omaket med detta, men mig veterligt har det inte inträffat tidigare, kanske nåt med servern ändå.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Behöver Era råd
« Svar #14 skrivet: augusti 16, 2006, 00:35:50:50 »

Tack Fia och Rickard för Era svar, mitt textsvar kom nog upp i en A4, skrev kanske hälften av det först, fixade sedan middag och annat, skrev sedan färdigt resten ca. 2 timmar senare, det framgår ju inte att man är begränsad i tid och antal tecken...texten befann sig i "svarsläge" . Igår skrev jag ett liknande svar till alla som gett sina synpunkter, tryckte på förhandsgranska, hittade ett stavfel och backade ett steg för att rätta till .......och all text försvann....har fått en förklaring av RLA varför just detta hände.
Tror nog att alla "nya" vill veta hur reglerna är när man skall skriva, lyft fram vad det är som gäller i klartext.

Hur som helst..... kommer jag att göra ett försök till helt klart, får väl dela upp texten, tycker att detta forum känns väldigt bra och ni skall ha ett stort plus för att den finns.

Lotteröd
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Behöver Era råd
« Svar #15 skrivet: augusti 16, 2006, 17:05:08:08 »

Hej ! Plåtlinern är gjord med små upphöjningar i plåten ca. 3,5 cm mellan varje upphöjning, känner man med handen över kan man bara ana dessa upphöjningar, den är väldigt vacker. vi kommer (om nu detta poolbygge blir av) att välja linern upp i hela trappen så att det blir enhetligt, resten blir helt slät plåt. Poolen blir 4 x 8 m innermått plus trappan som bygger till ca. 1.70, sargen är sedan 20 cm runt hela poolen och ovanpå denna lägger man kiraisargen, om man vill annars räknar dom av den från priset. Vi väljer inte brutna hörn vid trappen samt vattendjup på 1,40 m istället för 1,30 m, för detta tillkommer inte några extra kostnader.

Har fått bilder av en nöjd ägare av en Mälarbadenpool, det blir ett väldigt vackert ljus i vattnet, det ser inte "dött" himlen speglar sig vilket också gör att poolvattnet ändrar färg efter hur vädret är, därför kan nog även djupet upplevas olika p.g.a himlens färg.

Man kan få dukliner också men den ingår ej i offerten.

Vi har möjlighet att för ge förslag på vem som skall utföra grävningen, och vilken elektriker, dom kommer att anlitas i närheten av där vi bor, däremot kommer montering och svetsjobbet att utföras av killar från Steelpool, allt detta går genom Steelpool,vi ger bara förslag, därmed är det också deras försäkring som gäller om något skulle hända typ om kranbilen välter som skall lyfta in de prefabricerade plåtar som är 4 m breda.

Det ingår sand, kross och stenmjöl, bortforsling av all jorden samt återfyllnad, vad som tillkommer för vår del är elkostnad för svetsjobbet ca. 500:--, stenplattor och plattläggning runt poolen, vattenfyllnadskostnad och poolskydd.

 Vi undrar om vi skall välja att lägga hela maskinparken upptar ca. 1 m2 i utrymmet under trappen som är 4 m2 helt i rostfritt,  med en manlucka som dom svetsar till som en bricka där men sedan kan lägga i kiraiträ, luckan blir i marknivå med stenplattorna.

Vi undrar om det blir ett himla buller från maskinutrummet, allt kommer att stå på en så kallad vib.matta i gummi. Vad tror ni, skall man välja att dra allt till vårt förrråd istället? Är pumpen för liten som ingår i detta paket, vad har ni till Era 4 x 8 m pooler?

Skulle vara spännande att veta vad Era poolen slutade på för summa, och hur mycket av jobbet ni gjorde själva.

Till saken  hör att vår tomt angränsar till en gammal banvall, med en väldigt brant slänt ner från vår tomt och vi måste ansöka om tillstånd från kommunen för att få ha lastbilar, kranbil och dyl. stående på deras mark medan detta ev. bygge håller på.
Det är bara från banvallen som det går att ta sig in vårt trädgård med denna typ av maskiner, dom kommer förmodligen att få lyfta ut all jorden resp. lyfta in allt byggmaterial.

Väntar med spänning på era svar och synpunkter. Vet ej vilken annan firma man skulle vända sig till som har totalentreprenad ?

LOTTERÖD
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad Fia

SV: Behöver Era råd
« Svar #16 skrivet: augusti 17, 2006, 22:18:57:57 »
Jag tycker helt klart att ni ska lägga maskinparken i förrådet, speciellt om det är vinterisolerat.
Både för att slippa höra den och för att slippa ta in allt till hösten.
Vårt bygge kostade ungefär 200 000. Mycket fick vi leja bort (p.g.a tidsbrist)och lite gjorde vi själva.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Arcetto

  • Gäst
Arcetto
SV: Behöver Era råd
« Svar #17 skrivet: augusti 17, 2006, 22:29:34:34 »
Även om pumpen är tyst,så hörs den lite.
Jag skulle också ha valt att ha den i förråd/garage.
Och satsat på en större pump,det kan inte röra sig om speciellt mkt pengar,typ max en tusing.
/A

Utloggad Fia

SV: Behöver Era råd
« Svar #18 skrivet: augusti 17, 2006, 22:34:53:53 »
När vi uppgraderade vår pump från 0,75 till 1,0 så rörde det sig om 400:-.

Edit: Det gör det nu också, såg jag.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag