CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: **morr** - EE03  (läst 1587 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jkrassman

**morr** - EE03
« skrivet: maj 24, 2012, 18:20:23:23 »
Jaha, glad i hågen så skulle jag starta upp värmepumpen idag men den totalvägrar. Den säger EE03 vilket indikerar att det är något fel på flödet. Det jag insåg är nog att jag inte tömde ur pumpen mha dräneringspluggen - jag tror det iallafall. Jag har ingen koll på värmeväxlaren men den läcker inte och jag tycker det skvalpar i den? Kan den ha frusit sönder eller kan det vara skit inne i den? Borde den inte läcka om den frusit? Jag tycker att jag har bra tryck ut i poolen på returen också för den delen..

Hur ser egentligen en växlare ut inuti? Skulle den palla om det fanns lite vatten kvar?

Surt sa räven....

Poolgiganten

Utloggad lugaid

SV: **morr** - EE03
« Svar #1 skrivet: maj 24, 2012, 19:53:57:57 »
Märke på pumpen?
Troligtvis har flödesvakten gått sönder under vintern, en bekant har råkat ut för det dom 2 senaste vintrarna.

Utloggad jkrassman

SV: **morr** - EE03
« Svar #2 skrivet: maj 24, 2012, 20:14:39:39 »
Det är en KMP 9 - den är tydligen testad av statens provningsanstalt, vad nu det kan betyda.

Okey, så då borde själva värmeväxlaren ha klarat sig? Eller vad är det som händer om den fryser? Den läcker inte utan allt verkar normalt förrutom EE03 felet :(

Joakim

Utloggad jkrassman

SV: **morr** - EE03
« Svar #3 skrivet: maj 25, 2012, 10:54:40:40 »
E man strulig eller, hade råkat vända på in och utgående slang nu när jag grävde ner dom i våras. Inte konstigt att flödesvakten tyckte det var dåligt flöde, det gick ju bakåt :)

Najs, nu kör vi igång badsäsong 2012!

Joakim

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag