CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Kan man placera lampan rakt under breddavloppet?  (läst 3153 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lear76

Kan man placera lampan rakt under breddavloppet?
« skrivet: maj 26, 2012, 15:03:40:40 »
Hej, jag har just monterat breddavloppet centrerat på ena kortsidan och funderar nu på placeringen av lampan. Jag skulle gärna sätta den på samma kortsida och även den centrerad.

Nu undrar jag bara: finns det några nackdelar med detta? Så vitt jag kan se så ryms nog belysningen under breddavloppet. Detta är alltså en Folkpool 4,5x9m Classic.

Tacksam för snabba svar, för jag står med sticksågen i ena handen ;)
Levereras i april 2012: Folkpool Classic 4,5x9 (Mosaik quadra) med Powerline 110 värmepump, Saltklorinator Tri18+TriPro och pooltak Briljant 5x10

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Kan man placera lampan rakt under breddavloppet?
« Svar #1 skrivet: maj 26, 2012, 20:24:04:04 »
har samma pol, två lampor på ena långsidan tycker jag fördelar ljuset bäst

Utloggad Fiskarn

SV: Kan man placera lampan rakt under breddavloppet?
« Svar #2 skrivet: maj 26, 2012, 21:23:05:05 »
Vi har en Folkpool Octavia. Lampan är placerad rakt under breddavloppet i ett av hörnen (poolen har brutna hörn). Funkar utmärkt.
6,6x4,1 Octavia Folkpool, saltvatten.
Pooltak Aluna Wariant lågt.
Minimaster för styrning/dosering av klor och pH.
UV-rening Auto UV-75 från Pahlén.

Utloggad lear76

SV: Kan man placera lampan rakt under breddavloppet?
« Svar #3 skrivet: maj 27, 2012, 09:41:40:40 »
har samma pol, två lampor på ena långsidan tycker jag fördelar ljuset bäst


Hmm...tror du en lampa på kortsidan blir för svagt?
Levereras i april 2012: Folkpool Classic 4,5x9 (Mosaik quadra) med Powerline 110 värmepump, Saltklorinator Tri18+TriPro och pooltak Briljant 5x10

Utloggad Erica

SV: Kan man placera lampan rakt under breddavloppet?
« Svar #4 skrivet: maj 27, 2012, 10:09:07:07 »
Det blir nog svagt om ljuset från en lampa skall tränga igenom 9 m vatten. Hur stark lampa är det ? Vi har en inomhuspool, 8x4 m, med två lampor i ena långsidan, det ger bra ljus.

Utloggad lear76

SV: Kan man placera lampan rakt under breddavloppet?
« Svar #5 skrivet: maj 27, 2012, 10:16:22:22 »
Lampan är Folkpools standard. Hayward 12V 300W har jag för mig.
Levereras i april 2012: Folkpool Classic 4,5x9 (Mosaik quadra) med Powerline 110 värmepump, Saltklorinator Tri18+TriPro och pooltak Briljant 5x10

Utloggad Erica

SV: Kan man placera lampan rakt under breddavloppet?
« Svar #6 skrivet: maj 27, 2012, 13:45:12:12 »
Lampan är Folkpools standard. Hayward 12V 300W har jag för mig.

Samma styrka som vår lampa då... ja vi kan ju se att efter 4 m är det fortfarande mycket kvar - motsatta poolsidan blir rejält upplyst. Så troligtvis kommer det att fungera, men så starkt ljus blir det kanske inte. Det viktiga ur säkerhetssynpunkt är ju att det blir så pass ljust att man tydligt ser botten i hela poolen så att t.ex. ett barn inte kan sjunka ned och bli liggande så att det inte syns. Men med 2 x 300 W så får vi rejält ljust, det skulle säkert gå med mindre utan problem.

Utloggad nyburjare

SV: Kan man placera lampan rakt under breddavloppet?
« Svar #7 skrivet: maj 27, 2012, 21:57:31:31 »
Hmm...tror du en lampa på kortsidan blir för svagt?
ja det tror jag,kanske inte när det är becksvart ute men det blir det inte förröns framåt elva, innan dess uppskattar jag två lampor,jag har separata brytare så jag ser skillnaden

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag