VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Köpa ovanmarkspool, var?  (läst 8112 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tjockkäft

Köpa ovanmarkspool, var?
« skrivet: juli 27, 2012, 12:31:14:14 »
Hej alla!

Jag har fått ett sug efter en pool. Då vi har en lutande tomt och begränsad budget så känner jag att en ovanmarkspool (av något slag) borde passa.

Jag letar efter något uppåt 8x4 meter, gärna runt 1.50 djup och rektangulär. Någon som vet var man kan få tag på sådana? Jag har letat utan att hitta något vettigt!


Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Köpa ovanmarkspool, var?
« Svar #1 skrivet: juli 27, 2012, 13:24:26:26 »
Hej i välkommen. :)

Vilken budjet har du för enbart poolen, ungerfär? När du vill ha en 1,50 djup så drar det iväg.

http://www.tegespool.com/PDF%20PRISER/TEGESPOOL%20PRISER%202012.pdf
http://www.nettopool.se/agat%20åttan%20pool.html
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad TommyC

SV: Köpa ovanmarkspool, var?
« Svar #2 skrivet: juli 27, 2012, 13:34:04:04 »
Oavsett vilken ovanmarkspool du väljer så måste du ha ett stabilt och väldränerat underlag. Titta t ex i gaddens byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7734.50
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad tjockkäft

SV: Köpa ovanmarkspool, var?
« Svar #3 skrivet: juli 27, 2012, 13:35:16:16 »
Utgångsbudget är 50 ungefär för hela kalaset, men då har vi tillgång till billig grävning och kan göra mycket själva med kringarbeten (tror vi).

Däremot saknas en del kunskaper, men det får komma under en eventuell process.

Utloggad tjockkäft

SV: Köpa ovanmarkspool, var?
« Svar #4 skrivet: juli 27, 2012, 13:36:35:35 »
Tack för tipsen förresten. Tyvärr är ju inga av de poolerna rektangulära utan åttakantiga eller ovala.

Utloggad TommyC

SV: Köpa ovanmarkspool, var?
« Svar #5 skrivet: juli 27, 2012, 13:45:42:42 »
Det har att göra med att det blir svårare och därmed dyrare att få en rektangulär pool tillräckligt stark. Det blir väl typ en PP-pool, glasfiber eller rostfri som klarar det, då hamnar du på 100 kSEK och uppåt.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad tjockkäft

SV: Köpa ovanmarkspool, var?
« Svar #6 skrivet: juli 27, 2012, 13:50:54:54 »
Jag var och kollade på ett hus som var till salu igår och där fanns det en nedgrävd/nedsänkt rampool som var rektangulär.



Utloggad TommyC

SV: Köpa ovanmarkspool, var?
« Svar #7 skrivet: juli 27, 2012, 13:59:34:34 »
Antar att du inte kunde se vad det var för fabrikat? Om du väntar lite så kanske du får svar från någon här som vet.  <dontkn>
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad tjockkäft

SV: Köpa ovanmarkspool, var?
« Svar #8 skrivet: juli 27, 2012, 14:02:04:04 »
Nej, jag kunde tyvärr inte det. Men storleken och modellen var tilltalande då den såg ut att stå relativt fritt, delvis nedgrävd, under däcket (som låg i en sluttning) samtidigt som måtten var ganska ok. Nånstans mellan 3-4x7-8m och gissningsvis uppåt 1.50 djup.

Därav idéerna...

Men om någon skulle kunna identifiera vore jag djupt tacksam!

Utloggad TommyC

SV: Köpa ovanmarkspool, var?
« Svar #9 skrivet: juli 27, 2012, 14:21:37:37 »
Titta här, visserligen inte 1,5 djup men ändå:
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2835.0
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan