CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: vatten trubbel...  (läst 2441 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad teamgrens

vatten trubbel...
« skrivet: augusti 22, 2011, 14:29:22:22 »
hej
Ny här och ny på spabad över huvudtaget.
jag har låg alkanitet och högt PH värde. Jag använder spacares produkter och har kämpat med ph minus hela veckan. Men det är kvar på 8,0.
Vi badade igår ändå och då märkte jag att kanterna var ganska hala. Googlade och fick reda på att det är bakterietillväxt och man ska tillsätta spachock. Vilket är det enda jag inte har hemma.  :-\
Jag bytte vatten i slutet av juli och sen åkte vi på semester. Huspassarna badade 2 kvällar och när vi kom hem var vattnet grumligt (enormt) och alla värden fel.
Vi köpte vårt spa begagnat och vi fick reda på att man ska ha i 4 sunwac 9 tabletter innan bad och 2 efter. Behöver man hälla i klor de dagar man inte badar?
Nu har vi varit dåliga på att läsa på, vilket jag gjort nu. Och man ska visst hälla i lite olika produkter när vattnet är nytt. Hahaha...
Men kan jag lösa mitt problem med spachock eller behöver jag byta vatten och börja om från början?

När vi fyllde karet första gången så hade vi ganska mycket problem med för högt ph värde, men det rättade till sig till slut.

Tacksam för hjälp.

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag