CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Swim&Fun Inverter värmepump 9kw, Omdömen? bra köp?  (läst 3087 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Nightwish76

SV: Swim&Fun Inverter värmepump 9kw, Omdömen? bra köp?
« Svar #10 skrivet: juli 05, 2022, 22:23:43:43 »
Japp. Beställt. Kommer imorgon. Whiteaway har den för 11500. resten börjar på 13 och uppåt. Flera sommar för 18-20 kkr. 🤷‍♂️

Swim&Fun har  nog lite bättre service än Welldana. Återkoppling från dem och  ÅF  har varit minst sagt obefintlig.

Poolgiganten

Utloggad Nightwish76

SV: Swim&Fun Inverter värmepump 9kw, Omdömen? bra köp?
« Svar #11 skrivet: juli 05, 2022, 22:34:44:44 »
Varifrån köpte du den? Förstår inte riktigt... Vad är "Semi Finnmark"? Och " ÅF " ? Och vad menar du med "Flera sommar för 18-20 kkr."?
Kul att höra att den verkar funka bra:)
Tja. Vad säger man. Jäkla autokorrekt. Jag har  redigerat texten i ursprungliga inlägget. Prisspannet på min värmepump var allt från 11500 till 22000 på prisjakt och andra googlingar.
Jag köpte den den Whiteaway.se. Danska motsvarigheten till Tretti.se
ÅF är förkortning av återförsäljare.min ÅF har på mer än tre veckor varken svarat på om det skulle kunna gå att laga värmepumpen, vad ett kretskort skulle kunna kosta till den. Eller ens bemödat  sig om att ge mig en offert på en ny värmepump. Detta trots flera mail, samtal och ett besök i butiken  🤷‍♂️

Idag var det bara runt 15-16 grader och pumpen höll 29 grader på temperatur ut utan att den verkade jobba särskilt hårt. Riktigt trevlig värmepump. 😀

Utloggad karinc

SV: Swim&Fun Inverter värmepump 9kw, Omdömen? bra köp?
« Svar #12 skrivet: juli 05, 2022, 23:41:01:01 »
Ok, tack så mycket! :) Ska kolla vidare på den då. Den har iaf fått bra resultat i lite olika tester har jag sett. Först såg jag bara ett test och där var alla tre första resultat Swim & Fun så trodde det var en köpt sida  ::) men sedan såg jag dem faktiskt i ett annat test också. Jag som alltid har trott att Swim&Fun var ett så'nt där märke som man möjligen använder till små plaskpooler... Läste sedan att den görs av Toshiba (tror jag det var). Den har ett alldeles för användarvänligt namn för att bli tagen på allvar! Jag menar - en "riktig" pump ska väl heta nåt i stil med "XCMM73 LX"  - eller?  >rulla<

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag