CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Beslutsångest/noja. Timmer pool eller plåt (JF, Rio etc)? Hjälp.  (läst 1281 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Joa

Velar i sista sekunden när jag trodde jag bestämt mig 🙄🙄
Timmerpool eller JF/Riopool etc. plåtpool för ovanmark?
Trodde jag bestämt mig för timmer, men det är ju en skillnad på ca 50k mot en JF eller Rio i motsvarande storlek. Fått mig att vela när jag skulle "pull the trigger"
Och jag vet inte om skillnaden i pooltyp kan motivera det för mig eller inte.
Vanlig Svensonbadare med två kids.
Den kommer vad det lider (troligen nästa sommar) att få en trädäck i någon form. Kanske inte runt om men på ena långsidan och ena kortsidan.
Tycker Riopools Graphite ser helt ok ut som den är.
Mellanskillnaden kan delsponsra ett pooltak någon gång i framtiden om jag vill ha det.
Under arbetet är ju detsamma också så....

Idéer och tankar?

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Beslutsångest/noja. Timmer pool eller plåt (JF, Rio etc)? Hjälp.
« Svar #1 skrivet: maj 14, 2022, 13:45:23:23 »
De få jag känner som har JF är nöjda. Jag skulle aldrig betala 50k mer för timmer. Dölj plåten och den fula plastsargen med ett trädäck istället. Det finns flera fina exempel på sådana byggen här på forumet.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Beslutsångest/noja. Timmer pool eller plåt (JF, Rio etc)? Hjälp.
« Svar #2 skrivet: maj 15, 2022, 08:31:17:17 »
Riopools Graphite är väl som mest 132 cm djup, och man har ju inte vatten upp till kanten.
Jag skulle nog ändå fundera på om det inte vore bättre att gå på en 150 cm djup pool som t.ex. åttan från pooltorget: https://pooltorget.se/ovanmarkpool-attan/
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag