CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Övergångskoppling  (läst 1087 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Stercus

Övergångskoppling
« skrivet: maj 07, 2022, 17:30:19:19 »
Hej,

Har nu satt dit ett breddavlopp på min Intexpool.
Problemet nu är att anslutningen som kommer från avloppet är en 32mm tapp. På den vill jag ju kunna skruva på min Intexslang (50mm?)

Finns det några såna färdiga lösningar man kan köpa? Har kollat runt lite men är jädrigt osäker på vad det är jag ska ha.

Poolgiganten

Utloggad Stercus

SV: Övergångskoppling
« Svar #1 skrivet: maj 07, 2022, 18:22:46:46 »
Fast nu vart jag än mer osäker...
Kollar man på Intex sida så står det att den slangen (som ser likadana ut som de jag har) är 38mm..

De måste väl vara större än så? Alltså Intex vita slangar med skruvkopplingar på.

Utloggad henrik79

SV: Övergångskoppling
« Svar #2 skrivet: maj 10, 2022, 12:12:49:49 »
Lite bilder hade nog behövts. Du skriver att du har satt dit ett breddavlopp, skimmer i din intexpool? Är det intex egna skimmer man hänger på sidan eller en riktig som man skruvar fast och skär ut för? På dessa brukar det finns en mängd olika anslutningsmöjligheter, allt från limstos 50 mm till invändig gänga osv. Bild behövs.

Sen skriver du att intex har 50mm slang, det har jag aldrig sett. Deras slang är 38 mm och gängan som används från utloppet (avloppet?) är 2" utanpåliggande gänga.

För att sammanfoga intexgrejor och riktiga 50 mm PVC används med fördel följande:

https://www.poolklor.com/produkt/pvc-adaptor-hona-5063-2utv/
https://www.poolklor.com/produkt/pvc-adaptor-hona-50-2fri-mutter-inv/

/H


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag