CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Förbrukning spabad  (läst 2477 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Glenno

Förbrukning spabad
« skrivet: november 10, 2014, 14:07:38:38 »
Hej!
Jag tänkte att jag skulle presentera hur min förbrukning sett ut de ca 3 veckor som jag haft spabad än så länge.
Badet är ett Folkpool XL från, gissa, Folkpool (!). Det är på 1500 liter och har en 1,5 hk pump.

Jag bifogar hur förbrukningen varit.
Tidsmässigt så ligger snittiden på ca 45-60 minuter per bad och det har varit 1-2 personer i snitt per bad.
Som ni ser på diagrammet så kopplades badet in den 9:e vilket ledde till ökad förbrukning.

Jag har inte med någon tempkurva för jag kunde inte få fram någon sådan, jag har dock skrivit upp det.

Poolgiganten

Utloggad smook

SV: Förbrukning spabad
« Svar #1 skrivet: november 10, 2014, 15:06:31:31 »
Snyggt, du skulle haft en separat mätare bara för badet :) mitt drog 330kwh denna månaden 1920liter 3 massage pumpar 8 Tim filtrering om dagen.

Utloggad Zenon

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 686
  • Total likes: 22
  • Kön: Man
  • Pool / Bubbelpool
    • Visa profil
SV: Förbrukning spabad
« Svar #2 skrivet: november 18, 2014, 16:07:20:20 »
Jag kollade lite förbruknings siffror i helgen då det börjar bli lite svalare ute. När jag började värma var det 10 grader i vattnet, 5 grader i luften, tog 24h med bergvp, dock värmdes huset också samt vv. Det kostar 1kr / 1grad att värma badet, tempen sjönk 4 grader / dygn. Alltså 4 kr dygn att värma när det är 5 grader ute :) Nästan gratis! 5cm vit cellplast samt 15cm XPs cellplast lock.
Intex rörpool 549cm*132cm = 25kubik, Bubbelpool nersänkt i soldäck.
Bergvärme som uppvärmning, 100kw värmeväxlare
Projektråd pool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11513.msg86633#msg86633
Projekttråd bubbelpool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11565.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag