VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Spachock med eller utan lock?  (läst 4038 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Glenno

Spachock med eller utan lock?
« skrivet: oktober 18, 2014, 16:40:43:43 »
Hej.
Vid tillsättande av klor tar jag av locket och kör pumparna 15 min. Hur ska jag göra vid spachock (chockklorera)?
Ska locket vara av eller på och hur länge kör jag pumparna?

Och vilket av dessa är att föredra efter varje bad? Båda verkar fungera som jag förstår det.

Tack för svar!

Poolgiganten

Utloggad liamab

SV: Spachock med eller utan lock?
« Svar #1 skrivet: oktober 19, 2014, 11:27:21:21 »
Jag lägger mitt klor i en liten hink med varmt vatten, sedan väntar jag några minuter innan jag häller i det i spa badet.

Utloggad Glenno

SV: Spachock med eller utan lock?
« Svar #2 skrivet: oktober 19, 2014, 13:58:02:02 »
Står att det bara är att hälla i bräddavloppet så det är det jag gör. Efter en massa sökning så tror jag att jag kan svara själv på min fråga gällande lock.

Man verkar inte behöva ta av locket vid tillsättande av spachock. Tolkar det som att inga giftiga klorgaser bildas och att det inte sliter på locket.

Jag fortsätter köra som vanligt med klor efter varje bad och sedan tillsätta spachock en gång i veckan. Har bara haft badet 1 vecka så får se hur det går.

Utloggad liamab

SV: Spachock med eller utan lock?
« Svar #3 skrivet: oktober 19, 2014, 14:16:03:03 »
Står att det bara är att hälla i bräddavloppet så det är det jag gör. Efter en massa sökning så tror jag att jag kan svara själv på min fråga gällande lock.

Man verkar inte behöva ta av locket vid tillsättande av spachock. Tolkar det som att inga giftiga klorgaser bildas och att det inte sliter på locket.

Jag fortsätter köra som vanligt med klor efter varje bad och sedan tillsätta spachock en gång i veckan. Har bara haft badet 1 vecka så får se hur det går.

På min burk står det "lös först upp i en hink med vatten"

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag