VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan

Omröstning

Vid val av poolleverantör, hur viktigt är det att leverantören har en butik i närheten av din bostad?

inte viktigt alls
mindre viktigt
viktigt
mycket viktigt
 

Författare Ämne: Viktigt med en butik i närheten!?  (läst 4391 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Aspiranten

Viktigt med en butik i närheten!?
« skrivet: augusti 15, 2014, 14:29:09:09 »
Hej!!
Jag jobbar för närvarande med att undersöka vad poolägare tycker är viktigt, både då ni bestämde er för att köpa pool, och efter det att ni gjort ert val. Vad kan då vara bättre än att ställa frågan till entusiasterna på poolforum.se!?  O0
Detta blir den första av flera frågor - tack för hjälpen!!
//Aspiranten

Poolgiganten

Utloggad MathiasS

SV: Viktigt med en butik i närheten!?
« Svar #1 skrivet: augusti 15, 2014, 14:40:47:47 »
Det som kan vara bättre är att tala om vem man jobbar för och varför du vill ha denna information.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Viktigt med en butik i närheten!?
« Svar #2 skrivet: augusti 15, 2014, 15:11:43:43 »
Aspiranten har frågat mig om det var OK att starta ett antal omröstningar, och jag kan gå i god för att han nog inte kan förtälja riktigt varför han gör det.
Jag upplåter normalt inte forumet för "kundundersökningar", men tycker att det här kan fylla en funktion, och undersökningen är ju publik, vilket innebär att alla marknadens aktörer kan ta del av svaren.

Min förhoppning är att detta kan ge en seriösare marknad, om ett antal aktörer tar åt sig av vad vi vanliga poolägare svarar på frågorna.

Är det många som känner att det här känns skumt så kan jag radera alla omröstningar, jag har accepterat detta då jag tror det kan hjälpa både aspiranten, oss poolägare och andra aktörer på marknaden att värdera vad folk i allmänhet värdesätter innan, under och efter sitt köp.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad MathiasS

SV: Viktigt med en butik i närheten!?
« Svar #3 skrivet: augusti 15, 2014, 15:20:10:10 »
Jag håller med om att frågeställningarna kan vara intressanta att diskutera men en undersökning utan tydlig beställare och syfte avstår iaf jag själv att svara på.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Viktigt med en butik i närheten!?
« Svar #4 skrivet: augusti 15, 2014, 15:38:26:26 »
OK, det står var och en fritt, jag tror ändå att det vore en god ide om folk svarade, det kan bara göra marknaden bättre för oss konsumeter.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad elvings

SV: Viktigt med en butik i närheten!?
« Svar #5 skrivet: augusti 15, 2014, 22:28:47:47 »
Kör på

Då frågorna (hitintills) inte är kontroversiella eller id-sökbara så tycker jag det är bra.

Egentligen blir det bara i undersökningen förkortade trådar som annars kunde se ut som "min leverantör är långt bort, borde jag avstå att köpa eller vad tycker ni"-trådar.

Hitintills ett bra initiativ.
Dock är jag nyfiken på detta intresse av av TS.
Förutsätter att vi får någon form av feedback när frågorna och sammanställningen är över.

Att TS inte vill informera om syftet gör inget.  Så länge som TS inte gör som researchgruppen/expressen och besöker personer med "felaktiga" svar och försöker få dem avskedade och bannlysta av påven.  :)

« Senast ändrad: augusti 15, 2014, 22:55:24:24 av elvings »
Denform 61, Intex Ultra 17m3 + Aquaheat 13-3p 2017-06-29. luxlama 12HI förpassad till kyrkogården 2017-06-19.

Utloggad Erica

SV: Viktigt med en butik i närheten!?
« Svar #6 skrivet: augusti 18, 2014, 21:24:49:49 »
Frågan om avståndens betydelse beror nog väldigt mycket på var man bor. Vi bor ute på landet, inte ens en livsmedelsbutik eller en bensinstation finns inom närområdet, då blir man van och ser inte avståndet till butiken som något större problem. Det finns ju de som har 15 mil till sin närmsta butik och 10 mil till grannen i vissa delar av Sverige... Den som är van att bo i en storstad kanske ser det lite annorlunda. Mycket beror ju också på hur händig man är. Är man van vid att fixa de flesta mindre problem själv så minskar också betydelsen av närhet till service m.m.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan