Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan

Nyliga inlägg

Sidor: [1] 2 ... 10
1
Markpooler. / SV: Inre poolsarg av trä
« Senaste inlägg av Sofie skrivet september 30, 2023, 17:01:08:08  »
Ungefär så här
2
« Senaste inlägg av TommyC skrivet september 30, 2023, 16:49:21:21  »
Vi har en hemsnickrad lösning med inre sarg sedan 2016. Syftet var att dölja den fula plastsargen och pooltakets skenor. Resultatet blev över förväntan. Intrycket av poolen förhöjdes väldigt mycket i vårt fall. Materialet är vanligt tryckimpregnerat trallvirke.
3
BadtunneForum / Nybliven terrasspoolägare söker tips
« Senaste inlägg av TerrasspoolTudor skrivet september 30, 2023, 11:08:06:06  »
Idag tog jag mitt första bad i terrasspoolen Grand (1800 liter) från Svenskabadtunnor. Jag har köpt isoleringspaketet och isolerat lite extra på sidorna och under. Det blev även 2x3kW värmare från Balboa. Jag använder filterbollar och klorgranulat för reningen. Allt funkar fint ännu så länge.

Tänkte bara om någon har en liknande pool som har något tips till mig?

Hur ofta och länge kör ni filtrering tex?

Hur gör ni om ni reser bort?
Flottör med klortabletter eller bromsalt kanske?

Om ni badar på morgonen och planerar att bada även på kvällen, hur klorerar ni då?
Som vanligt och väntar 6h kanske?

Vad är det längsta ni varit bortresta med badet igång?

Har ni byggt något extra lås ovanpå locket? Vore kul att se exempel.

Vi skippade bubblor o lampor helt vilket underlättade installationen och gör den väldigt tystgående.
4
« Senaste inlägg av Sofie skrivet september 30, 2023, 08:48:43:43  »
Det finns flera poolföretag som bygger med en inre träsarg. Använder sig av Cumaru träd. Tänkte mest höra om det fanns någon som har gjort det här på forumet.
5
SpaForum / SV: Laga läckage
« Senaste inlägg av [pepsi] skrivet september 29, 2023, 15:39:20:20  »
En liten uppdatering.

HydroPool kunde ta hem reparations-kit, men de vill 7500:- för det  >:(

Jag köpte istället Marine Epoxy Plastic Padding för 300:-
Rensade ur hålen, slipade, tvättade och kladdade i lite expoxy.
Blev väldigt bra. Färgen är nästan samma och med vatten ifyllt så syns ingenting.
6
Ovanmarkspooler / SV: Timmer Pool glider isär 🤔
« Senaste inlägg av Rickard skrivet september 28, 2023, 18:25:15:15  »
Plattjärn som du skruvar utvändigt från topp till botten, och så bandjärn runt hörnet, det kanske kan göra att det håller några år till?
Ser nästan ut som att hörnet satt sig lite?
7
« Senaste inlägg av Rickard skrivet september 28, 2023, 18:15:01:01  »
Tror det kan bli lite knepigt med hygienen om man bygger ned en bräda som täcker linern ovanför vattenlinjen, blir risk för påväxt och annat läbbigt om man inte kommer åt att rengöra.
Kan du förklara lite bättre hur du tänkt?
8
Ovanmarkspooler / Timmer Pool glider isär 🤔
« Senaste inlägg av lars.melin@telia.com skrivet september 28, 2023, 15:51:49:49  »
Hej
Har en timmer Pool som står ovan mark. Nu har några brädor bågnat och glidit isär, se bilder. Någon som har något tips vad man kan göra.
MVH Lars på
9
Markpooler. / Inre poolsarg av trä
« Senaste inlägg av Sofie skrivet september 28, 2023, 14:49:47:47  »
Jag skulle vilja installera en inre poolsarg/ram av cumaru trä på vår pool. Vi har trädäck runt omkring poolen och tycker det ser så fint ut med en träsarg på insidan. Dels smälter poolen in på ett bättre sätt och sedan så ser man inte fejk mosaiken lika mkt. Är det ngn som har någon erfarenhet av en inre poolsarg?
10
SpaForum / SV: Är Skyddstäcke nödvändigt och tips på bra?
« Senaste inlägg av Rickard skrivet september 28, 2023, 05:53:54:54  »
Har du ett fungerande lock är skyddstäcket inte nödvändigt.
Skyddstäcket används väl mest för att förlänga livslängden på locket, som är ännu dyrare.
Sidor: [1] 2 ... 10
Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan