VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Thermopool 8*4 från start till mål  (läst 6176 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Siggee

Thermopool 8*4 från start till mål
« skrivet: augusti 09, 2014, 20:08:04:04 »
Är ny medlem här på forumet, men har använt det flitigt under byggtiden och har fått grymt med hjälp av alla inlägg. Lägger upp bilder  från första skoptag till sista penseldrag och hoppas nån annan får hjälp av det vid sitt bygge.

Poolgiganten

Utloggad Siggee

SV: Thermopool 8*4 från start till mål
« Svar #1 skrivet: augusti 09, 2014, 20:10:25:25 »
Häcken borttagen och schaktat ner till färdigt djup

Utloggad Siggee

SV: Thermopool 8*4 från start till mål
« Svar #2 skrivet: augusti 09, 2014, 20:13:09:09 »
Lagt ut mak fraktion 7-11 ( lättast enligt mig att arbeta med ) dränerat av schaktbotten och lett slangar till pumpbrunn.

Utloggad Siggee

SV: Thermopool 8*4 från start till mål
« Svar #3 skrivet: augusti 09, 2014, 20:15:45:45 »
Format upp och isolerat med 70 cellplast samt armerat.

Utloggad Siggee

SV: Thermopool 8*4 från start till mål
« Svar #4 skrivet: augusti 09, 2014, 20:18:55:55 »
Färdigt gjutet, format med 45*95 så ca 10 cm betong, använder stenreducerad betong fraktion 8-16 för att lätt sloda och ståla ytan utan att få svackor eller höjdryggar.

Utloggad Siggee

SV: Thermopool 8*4 från start till mål
« Svar #5 skrivet: augusti 09, 2014, 20:24:23:23 »
Dubbade plattan cc 30 med stående 10 mm järn efter jag satt ut första raden block. Kändes betydligt enklare än att bocka järn och gjuta fast i plattan. Dessutom helt ok om det inte är en ovanmark pool enl leverantören.

Utloggad Siggee

SV: Thermopool 8*4 från start till mål
« Svar #6 skrivet: augusti 09, 2014, 20:28:57:57 »
Färdigbyggt och stämpat inför gjutning. La ner extra tid på att få en säker stämpning ( varit med på husbygge där stämpen sprack och det vägrar jag uppleva själv O0. Alla ingjutningsdetaljer ordentligt fastskummat samt säkrat.

Utloggad Siggee

SV: Thermopool 8*4 från start till mål
« Svar #7 skrivet: augusti 09, 2014, 20:36:32:32 »
Då var det gjutet sen ca 1 vecka tillbaks. Dragit utvändiga slangar samt återfyllt. Enligt mig ska man inte återfylla med dränerande material såsom mak, då det leder vatten intill poolen och ytvatten kyler poolen, och det vill man ju undvika. Bättre och ta ett tätare material och få lut från poolen, likt runt ett hus. I mitt fall 0-10 gjutgrus, både tätt och billigt ;)

Utloggad Siggee

SV: Thermopool 8*4 från start till mål
« Svar #8 skrivet: augusti 09, 2014, 20:43:49:49 »
Poolduken monterad ( det jag gruvade mig mest för ), gick dock hur bra som helst. Har varmvatten i vattenutkastaren och fyllde första 3 cm från slangen för att enkelt få ut veck i duken med borste samt gnugga ut vecken med händer och fötter. No problemo!! Uppreglat och en jäkla stress från familjen att det ska bli klart någongång <sol> ;D

Utloggad Siggee

SV: Thermopool 8*4 från start till mål
« Svar #9 skrivet: augusti 09, 2014, 20:56:44:44 »
Så vart det O0..trall på plats, överdrag klart samt extra inköp av solfolie gjort. Inget saknas. Har även gjort ett pumprum ( syns på bilden vid gjutningen ) där jag har pump, filter samt elcentral för allt. På gavel vid häcken sitter en knäpptyst Pahlens poolpump på 9 kw, köpte den direkt av Pahlens och dom rek den storleken. Finns en uppsjö av billiga pumpar som har större effekt, men jag köper hellre kvalitet än kvantitet, dock osagt eftersom jag inte har erfarenhet av dessa. Har många fler bilder, men är väl bara 10 bilder / inlägg. Tack för en bra sida och hoppas jag kan hjälpa någon med mitt inlägg <sol> 8)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag