CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Folkpool eller Sv.poolfabriken  (läst 10568 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Nina

Folkpool eller Sv.poolfabriken
« skrivet: september 28, 2005, 15:55:48:48 »
Tack för alla inlägg, vi har fått kanonhjälp av dem.

Nu återstår bara att välja vem man ska köpa poolen av. Vi ska ha en 4x8 markpool. Priserna är ungefär detsamma, men.... trä eller plåt?

Tacksam för svar om vem du skulle välja och eran erfarenhet. Det står alltså mellan Folkpool eller Sv.poolfabriken.

/nina

Poolgiganten

Utloggad Fia

Re:Folkpool eller Sv.poolfabriken
« Svar #1 skrivet: september 28, 2005, 16:37:51:51 »
När vi jämförde poolpaket så tyckte jag att Folkpool låg över i pris än Sv. poolf. Om du plockar ihop ett lika komplett paket hos Folkp. som Sv. Poolf. har så märks skillnaden.
Deras stommar håller nog lika länge efter vad jag förstått.
Folkpool har jag inte haft något med att göra så jag kan inta svara på hur de är att handla av. Vi köpte av Sv. Poolf. p.g.a komplett paket, pris och 30 års garanti.
De har varit toppen att handla av. Jag mailade en fråga och fick svar på telefon tio minuter senare.
En grej saknades i vårt paket, den kom dagen efter per expressbrev.
Prata med Peter Lindberg, den mannen litar jag på. Han ville det skulle bli så bra som möjligt för oss, inte bara sälja!
« Senast ändrad: september 28, 2005, 16:41:13:13 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Annie

Re:Folkpool eller Sv.poolfabriken
« Svar #2 skrivet: september 29, 2005, 10:26:37:37 »
Hej Nina!

Vi köpte också vår pool 4x7 m av Sv. poolfabriken i sommar. Måste instämma med Fia, vi har bara positiva erfarenheter med dem.

Om man behöver hjälp med något är det enkelt att få svar, bemötandet var toppen och det faktum att poolpaketet var helkomplett tyckte vi var positivt.

Själva poolen känns också gedigen. Ja kort och gott så är vi i alla fall mkt. nöjda med Sv.poolfabrken som levernatör, då har vi ju i och för sig ingen erfarenhet av de andra.

Lycka till med köpet!

Annie
Svenska Poolfabriken 7x4 meter, värms upp med värmepump.

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
Re:Folkpool eller Sv.poolfabriken
« Svar #3 skrivet: september 29, 2005, 16:18:22:22 »
Nu var ju frågan ställd: Folkpool Vs Sv.poolfabr, jag dristar mig att rekomendera Miamipool, deras paket är i princip som sv. poolfabr. hög kvalitet, plåtstomme och kompletta till ungefär samma priser.
En stor fördel tyckte vi att Miamipool har många roliga former utöver rektangulär.
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

in_fact

  • Gäst
in_fact
Re:Folkpool eller Sv.poolfabriken
« Svar #4 skrivet: december 07, 2005, 15:25:06:06 »
Tycker du ska snacka med PoolKungen, dom andvänder komposit stommar, trä och rostfritt håller inte för evigt
när man gräver ner det, men komposit håller, PoolKungen har oxå längst garantier Folkpool har väl 15 år på sina trästommar, Poolfabriken har 30år, Poolkungen har 35år på sina komposit stommar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag