VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Sälja begagnat pooltak  (läst 4253 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad stennajay

Sälja begagnat pooltak
« skrivet: augusti 27, 2020, 22:50:41:41 »
Har idag ett Gullberg och Janssons pooltak över poolen. Taket fungerar precis som det ska och består av tre delar som man skjuter av poolen. Problemet är att jag bara har plats till att skjuta två av sektionerna över den tredje.
Jag har stört mig på detta sedan jag köpte huset med poolen och vill nu byta ut detta mot ett annat skydd som jag kan ta av helt så att vi kan använda hela poolen..

Målet är såklart att få så mycket som möjligt för taket men jag skulle behöva någon form av tips på vad som är rimligt att begära för ett sådant tak.

Taket passar poolen som är 6 x 3 meter. Jag tror att taket är så pass nytt som 1 år gammalt men det kan vara upp till två år och i ett skick därefter.

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Sälja begagnat pooltak
« Svar #1 skrivet: augusti 29, 2020, 08:15:56:56 »
Skjut bara ifrån mittsektionen så fungerar taket och ni kan använda hela poolen. Vi har samma begränsning och köpte därför en delad uppvikbar gavel i den största taksektionen. Den används sällan då vi istället öppnar en lucka på ett par meter i mitten. Då kan man dessutom välja om man vill vistas i sol eller skugga. När det är under 25 grader i luften så badar vi alltid under taket.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad MathiasS

SV: Sälja begagnat pooltak
« Svar #2 skrivet: augusti 30, 2020, 08:59:07:07 »
...eller skaffa förlängningsskenor....
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad stennajay

SV: Sälja begagnat pooltak
« Svar #3 skrivet: augusti 31, 2020, 09:59:47:47 »
Skjut bara ifrån mittsektionen så fungerar taket och ni kan använda hela poolen. Vi har samma begränsning och köpte därför en delad uppvikbar gavel i den största taksektionen. Den används sällan då vi istället öppnar en lucka på ett par meter i mitten. Då kan man dessutom välja om man vill vistas i sol eller skugga. När det är under 25 grader i luften så badar vi alltid under taket.

Så kan vi också göra men problemet blir då att man måste hiva sig upp ur poolen och det är jag efter en sommar redan trött på. Gällande temperaturen är det givetvis fördelaktigt med taket men om jag inte använder poolen för att jag hatar pooltaket anser jag att det är bättre att byta pooltak istället.

...eller skaffa förlängningsskenor....

Tyvärr har tidigare ägare byggt ett uterum som står och blockerar på ena kortsidan och på andra sidan har jag ett garage. Förlängningsskenor skulle ge mig 1 meter till men pooltaket skymmer likförbannat en del av poolen. Således är inte heller detta ett alternativ.

Ingen som har någon input på möjligt försäljningspris?

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Sälja begagnat pooltak
« Svar #4 skrivet: september 01, 2020, 08:06:25:25 »
Halva ordinarie pris är väl gängse för många begagnade prylar, men det går ju alltid börja högre om man vill det.
Finns rätt köpare och letar så kanske du inte behöver sälja så mycket billigare än "billigast liknande på nätet".
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Beo777

SV: Sälja begagnat pooltak
« Svar #5 skrivet: januari 25, 2022, 19:14:04:04 »
Hej, har du kvar pooltaket, undrar Bengt

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan