Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Behöver tips och råd angående köp av spabad.  (läst 5695 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MarilynMan

Behöver tips och råd angående köp av spabad.
« skrivet: april 08, 2015, 22:54:18:18 »
Går i spaköpartankar och har kollat runt ett tag nu men blir inte klokare tycker jag.
Antar att det finns lika många åsikter som det finns säljare och spabad men vad ska man tänka på i första hand ?
Finns det nån säljare eller nån sort av spa som man ska undvika och finns det nån/nåt att rekommendera ?
Hade väl tänkt mig nåt för 5-6 personer och ev. 1-2 liggplatser , dom allra dyraste går bort direkt då jag tycker det blir en för stor investering men jag vill heller inte köpa den billigaste "skiten". Något där både pris och kvalitet är "helt ok" skulle sitta bra, prisbild nånstans 60-80K kanske.
Har skummat igenom detta forum men har svårt att hitta svar på mina frågor.
Mycket tacksam för alla tips och råd  O0

Poolgiganten

lasse-hifi

  • Gäst
lasse-hifi
SV: Behöver tips och råd angående köp av spabad.
« Svar #1 skrivet: april 11, 2015, 15:37:04:04 »
Jag kommer troligtvis själv köpa Folkpools billigaste serie Northstar som ligger runt ca. 45000 kr just nu. Jag väljer Folkpool då de funnits länge i Sverige. Min far byggde pool från Folkpool under 1970-talet...

Utloggad janlun71

  • Kan en del om pool & spa
  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 337
  • Total likes: 96
  • Kön: Man
  • Spabad & Pool ska man ha !
    • Visa profil
SV: Behöver tips och råd angående köp av spabad.
« Svar #2 skrivet: april 11, 2015, 18:21:59:59 »
Satsa på att köpa ett spabad av ett fabrikat som funnits på marknaden i minst 10-15 år med en återförsäljare nära dig.

Skippa alla direkt importerade kinabaljor som du inte vet något om, eller om de finns kvar imorgon. Skippa alla stormarknader / Byggmarknader som inte ger dig någon support eller efterservice

Det är ju lätt att gå in på tillverkarens hemsida och se vad det är man köper , då menar jag inte den Svenska hemsidan utan på fabrikatets internationella sida där du ser vem och hur badet tillverkas.

Finns det ingen sån så backa !

Ett spabad kommer att behöva support och reservdelar i framtiden, då måste du kunna vara säker på att kunna få tag i dessa grejor från fabriken.

En del tror att om det står Balboa någonstans på badet eller i beskrivningen så är allt tryggt och OK. Men så är inte fallet.

För det första så tillverkar inte Balboa några egna Spabad, utan levererar bara elektroniken till olika tillverkare.

Många av dessa köper dessutom spapack som är specialkonfigurerade för ett speciellt fabrikat som gör att de standard grejor som finns på marknaden inte passar eller fungerar ihop med dessa.

Detta är inget konstigt utan bara för att du ska måsta köpa grejorna från tillverkaren / märkes ÅF så att fabriken är säker att du får grejor till ditt bad som verkligen passar och är säkra att använda.

Det är då det är viktigt att du har en Fabrik/ Tillverkare som "Finns" den dan det händer.  Här har du tryggheten med att välja ett internationellt känt fabrikat och inte ett "NoName bad" som fått ett eget namn på den svenska marknaden.

Träffar ofta på de som köpt dessa NoName bad som har svårt att hitta rätt grejor som passar och funkar då den dom köpt badet av inte längre finns kvar på marknaden.

Väljer du bland de stora etablerade fabrikaten så kan du sova lugnt på natten även i framtiden.

Till sist, Provsitt i badet du funderar på att köpa, finns möjligheten så prova gärna att bada i det också så att du känner att det uppfyller dina krav på sittkomfort, massage, sittdjup m.m.

Lycka till !
Har en glasfiberpool från Fiberpool 7,8 x 3,4 m, uppvärmd med Shott 9kw Poolvärmepump, Sandfilter numer med glasfiltermedia, UV lampa Blue Lagoon.

Spabad Coast Spas Cascade II

Utloggad spa_nisse

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 86
  • Total likes: 21
  • Badar helst när det är stjärnklart och kallt ute.
    • Visa profil
SV: Behöver tips och råd angående köp av spabad.
« Svar #3 skrivet: april 20, 2015, 16:21:23:23 »
Kan bara hålla med JanLun71.
Provbada! har du inte provbadat har du ingen aning om vad du köper.
Köp ett känt märke som funnits länge och där garantin kommer från fabriken inte från Kina SPA importören som kanske inte finns imorgon.

Även kvalitets-SPA, i jämförbara prisklasser, är stor skillnad att bada i med allt igång. Gillar du en eventuell överraskning att du måste ha hörselskydd för att stå ut i badet så köp vilket som, annars leta reda på en återförsäljare som erbjuder provbad.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag